Argentona.cat - AJUNTAMENT D'ARGENTONA

L'Ajuntament a les xarxes socials
Facebook Twitter Flickr Youtube
SUBSCRIU-TE AL BUTLLETÍ ELECTRŌNIC

Deixa'ns el teu correu electrōnic i setmanalment rebrās les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats

NOTICIES
Les entitats i associacions, obligades a partir d´ara a utilitzar signatura digital

La Llei 39/2015 obliga les entitats a quč les notificacions que s’enviīn a les Administracions Públiques es facin per mitjans telemātics. Aquesta llei, vigent des del passat 2 d'octubre de 2016, obliga tant l’Agčncia Tributāria com la Seguretat Social a deixar d'enviar les notificacions per correu postal, tal com feien fins ara.

signatura digital

L’entitat necessitarā una signatura digital a partir d’ara per tal de rebre i enviar notificacions electrōniques, que en cap cas pot ser la signatura digital d’una persona física, sinķ que cal un certificat que identifiqui també l’entitat. El certificat correcte és el de representant de persona jurídica, on el president actua com a representant legal de l’entitat. 

Com obtenir el certificat?

El certificat l’emet l'entitat certificadora CERES de la Fābrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT) i té un preu de 14€. Al següent enllaį trobarās més informaciķ sobre els passos a seguir. Clica aquí.

D'entre la documentaciķ a portar a l'Agčncia Tributāria hi trobem un certificat del registre d'associacions/fundacions on constin les dades registrals de l'entitat i el nom del representant legal i la seva vigčncia en el cārrec. Aquest certificat cal que tingui una vigčncia de māxim 15 dies quan el representant legal es personi a Hisenda. La taxa associada és de 21€, encara que si es realitza el trāmit telemāticament, hi ha una reducciķ del 50%. És imprescindible que el president de l'entitat tingui el cārrec vigent. Clica al següent enllaį per a realitzar la peticiķ d’aquest certificat. 

Una altra de les accions a realitzar i que s’ha de tenir en compte és que el president de l'entitat haurā de personar-se a l'Agčncia Tributāria. És molt recomanable demanar cita prčvia, ja que actualment aquest trāmit estā del tot col•lapsat. Al següent enllaį pots sol•licitar cita prčvia des del web de l’agčncia. Clica aquí.

Un cop s’obtingui aquest certificat les entitats s’hauran de donar d’alta a la Direcciķ Electrōnica Habilitada (DEH) per poder habilitar la bústia de notificacions telemātiques.

Per a més informaciķ pots adreįar-te a l'Ajuntament d'Argentona per correu electrōnic a oac@argentona.cat o al telčfon 937974900.

T'ha estat útil aquesta informaciķ?  Sí  No
Publicat el 08.11.2016
COMPARTIRComparteix al FacebookCompartir a Twitter
AJUNTAMENT D'ARGENTONA Š 2014