Butlletí electrònic

Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats

subscriu-t'hi

Notícies
Publicat el 08.11.2016
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Les entitats i associacions, obligades a partir d'ara a utilitzar signatura digital

La Llei 39/2015 obliga les entitats a què les notificacions que s’enviïn a les Administracions Públiques es facin per mitjans telemàtics. Aquesta llei, vigent des del passat 2 d'octubre de 2016, obliga tant l’Agència Tributària com la Seguretat Social a deixar d'enviar les notificacions per correu postal, tal com feien fins ara.

signatura digital

L’entitat necessitarà una signatura digital a partir d’ara per tal de rebre i enviar notificacions electròniques, que en cap cas pot ser la signatura digital d’una persona física, sinó que cal un certificat que identifiqui també l’entitat. El certificat correcte és el de representant de persona jurídica, on el president actua com a representant legal de l’entitat. 

Com obtenir el certificat?

El certificat l’emet l'entitat certificadora CERES de la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre (FNMT) i té un preu de 14€. Al següent enllaç trobaràs més informació sobre els passos a seguir. Clica aquí.

D'entre la documentació a portar a l'Agència Tributària hi trobem un certificat del registre d'associacions/fundacions on constin les dades registrals de l'entitat i el nom del representant legal i la seva vigència en el càrrec. Aquest certificat cal que tingui una vigència de màxim 15 dies quan el representant legal es personi a Hisenda. La taxa associada és de 21€, encara que si es realitza el tràmit telemàticament, hi ha una reducció del 50%. És imprescindible que el president de l'entitat tingui el càrrec vigent. Clica al següent enllaç per a realitzar la petició d’aquest certificat. 

Una altra de les accions a realitzar i que s’ha de tenir en compte és que el president de l'entitat haurà de personar-se a l'Agència Tributària. És molt recomanable demanar cita prèvia, ja que actualment aquest tràmit està del tot col•lapsat. Al següent enllaç pots sol•licitar cita prèvia des del web de l’agència. Clica aquí.

Un cop s’obtingui aquest certificat les entitats s’hauran de donar d’alta a la Direcció Electrònica Habilitada (DEH) per poder habilitar la bústia de notificacions telemàtiques.

Per a més informació pots adreçar-te a l'Ajuntament d'Argentona per correu electrònic a oac@argentona.cat o al telèfon 937974900.

T'ha estat útil aquesta informació?  Sí  No
 
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 937 974 900 - Fax 937 970 800