Notícies
Publicat el 02.03.2026
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Un 8M amb perspectiva interseccional
Diumenge es commemora el Dia Internacional de les Dones i, enguany, Argentona se centra en la lluita contra l'edatisme, la perspectiva antiracista i la cultura com a espai de resistència.
8M Slide

Enguany, l'Ajuntament d'Argentona presenta una programació del dia 8 de març, Dia Internacional de les Dones, que reivindica un feminisme transversal, capaç d'abordar les desigualtats que s'entrecreuen amb el gènere. El municipi posa el focus en tres eixos principals:

  • Lluita contra l'edatisme, amb l'exposició Edatisme Zero, que denuncia les discriminacions per motiu d'edat i reivindica la dignitat de totes les etapes de la vida.
  • Perspectiva antiracista, amb activitats que conviden a reflexionar sobre els privilegis, les opressions i les experiències diverses de les dones d'orígens diferents.
  • La cultura com a espai de resistència, posant en valor la creació artística com a eina de transformació social.

Aquest enfocament interseccional vol reforçar la idea que no hi ha un únic feminisme, sinó múltiples vivències que s'han de reconèixer i escoltar.

 Programació

 
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 93 797 49 00 - Fax 937 970 800