Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
L'Ajuntament d'Argentona ha decidit comptar amb l'assessorament del biòleg Josep Selga per dur a terme a partir d'aquest any un nou model en la gestió de l'arbrat urbà.
L'objectiu és implementar nous criteris de poda que permetin corregir algunes deficiències que presenta l'arbrat urbà i, a mig termini, reduir la freqüència de poda de molts dels exemplars. En aquest sentit s'ha definit un pla de gestió de poda que es complementarà amb el pla director d'arbrat municipal.
Aquesta setmana s'ha dut a terme un curs formatiu de tres jornades amb els operaris i personal tècnic de l'empresa Urbaser, la nova empresa encarregada del manteniment de l'arbrat urbà, els operaris tècnics de la la jardinería, així com i els espais verds urbans del municipi, per tal d'incorporar el nou model de gestió que s'aplicarà a partir d'ara.
Les primeres actuacions de poda s'iniciaran durant el mes de febrer. Els resultats d'aquest canvi de model es preveu que puguin fer-se evidents d'aquí a tres anys. Durant aquest període hi haurà actuacions personalitzades sobre l'arbrat, depenent de la seva espècie i situació i característiques, que poden suposar accions de poda intensa en alguns casos i menys exhaustives en d'altres, per tal de recuperar la resposta de creixement natural de l'arbre i aconseguir, en el futur, campanyes de poda més equilibrades i sostenibles.