Ajuntament d'Argentona / Serveis / Serveis Socials / Carta de Serveis socials
Carta de Serveis socials
 
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Nom del serveiServeis socials
DescripcióServeis i actuacions de caràcter educatiu, preventiu i assistencial que s'ofereixen a tota la població i que estan orientats a millorar la integració i benestar social de les persones, afavorint la igualtat d'oportunitats.
Persones destinatàriesCiutadania o persones en situació de vulnerabilitat i/o risc social. Per exemple: persones en situació de necessitat social, persones nouvingudes, gent gran, persones amb problemes de drogodependències o altres addiccions, persones amb problemes de salut mental o persones amb discapacitat.
Línies de servei1. Detecció de situacions de necessitat personal, familiar i comunitària.
2. Informació, orientació i assessorament a les persones en relació als drets i als recursos socials.
3. Acompliment de les actuacions preventives, el tractament socioeducatiu i les intervencions necessàries en situació de necessitat social.
4. Intervenció en els nuclis familiars o convivencials en situació de risc social, especialment si hi ha menors.
5. Impuls de projectes comunitaris i programes transversals, especialment els que cerquen la integració i la participació social.
6. Servei d'ajuda a domicili, teleassistència i suport a la unitat familiar o de convivència.
7. Intervenció socioeducativa no residencial per a infants i adolescents.
8. Promoció de mesures d'inserció social, laboral i educativa.
9. Gestió i tramitació de prestacions econòmiques d'urgència social, tant d’àmbit municipal com d'altres administracions públiques.
10. Convocatòria anual de subvencions adreçades a les entitats de serveis socials registrades a l'Ajuntament d'Argentona.
11. Aplicació de protocols de prevenció i d'atenció en situacions de maltractament.
12. Realització i revisió dels programes individuals d'atenció a la dependència i de promoció de l'autonomia personal.
13. Dinamització del Casal de la gent gran d'Argentona centre.
Cost per l'usuari/àriaEls serveis socials bàsics  són gratuïts. Només l’ús de determinats serveis i supòsits comporten el pagament d'unes taxes o preus públics d'acord amb les ordenances fiscals municipals.
Canals de prestació i sol·licitud del serveiLa ciutadania es pot adreçar a la Regidoria de Serveis Socials:
- Presencialment al Carrer Gran, 59. Caldrà demanar hora presencialment la primera vegada que s'adrecen al servei
- Per telèfon al 93 797 49 00 aquelles persones que ja han estat ateses anteriorment. 
Equip tècnicCap d'unitat
Treballadors/es socials
Educadors/es socials
Treballador/a familiar
Dinamitzador/a de gent gran
Psicòleg/òloga
Administratiu/va
Unitat responsableServeis Personals
Regidoria/Àrea responsableRegidoria de Serveis socials
Drets i deures de les persones usuàries

Teniu dret a:

- Rebre serveis de qualitat.
- Opinar sobre els serveis rebuts.
- Tenir assignat/da un/a professional de referència.
- Renunciar als serveis (sempre que això no afecti menors o persones incapacitades).
- Escollir mesures o recursos i a participar en la presa de decisions.
- La confidencialitat de les dades i informacions personals.
- La informació sobre: els serveis i les prestacions, la valoració de la seva pròpia situació, intervencions que requereixin consentiment escrit i expedients individuals.
- Presentar queixes i reclamacions.
- Rebre ajuda per comprendre la informació. 

Heu de complir amb el deure de:

- Facilitar dades veraces personals, familiars i de convivència.
- Complir els acords i seguir el pla d'atenció.
- Destinar la prestació a la finalitat acordada.
- Contribuir al finançament del cost del centre o servei, d'acord amb la normativa.
- Respectar la dignitat i els drets del personal dels serveis.
Tots els drets i deures dels usuaris/àries són els que contempla el Sistema Català de Serveis Socials.
Formes de participació
Formulació de suggeriments i queixes presencialment, per telèfon, correu electrònic o telemàticament.
Compromisos de qualitat1. Garantir que el 100% del personal compta amb formació en atenció a l'usuari/ària.
2. Garantir que els usuaris/àries valorin la qualitat dels serveis amb un 7.
3. Donar a conèixer tots els canals a l'abast per contactar amb Serveis Socials.
4. Posar a l'abast de tots els usuaris/àries espais accessibles.
5. Escoltar l'opinió i prioritats dels usuaris/àries en relació amb el servei.
Avaluació del grau de complimentAnualment, es publicarà al Portal de Transparència un informe de seguiment sobre el grau de compliment dels compromisos de qualitat de Serveis Socials.
Vigència i revisió de la cartaAquesta carta i els seus indicadors d'avaluació estan pendents de ser aprovats pel Ple municipal i mantindran la seva vigència mentre no sigui modificada o substituïda per una de nova.
 
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 93 797 49 00 - Fax 937 970 800