Ajuntament d'Argentona / SERVEIS / Biblioteca / Carta de serveis de la Biblioteca municipal
Carta de serveis de la Biblioteca municipal
Publicat el 18.12.2018
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Nom del serveiBiblioteca municipal
DescripcióLa Biblioteca Municipal d'Argentona és un servei públic i gratuït de consulta i préstec de documents bibliogràfics i audiovisuals obert a tota la població. El fons bibliogràfic està format per més de 20.500 títols, que inclouen publicacions locals i un ampli ventall de publicacions periòdiques.
Persones destinatàriesCiutadania
Línies de servei

1. Consulta a sala
2. Informació i assessorament
3. Expedició del carnet de la biblioteca
4. Préstec, reserva i desiderates de documents
5.  Accés gratuït a Internet i zona WI-FI
6.  Activitats culturals i de foment a la lectura
7.  Sales d'estudi

Altra informació d'interèsEl préstec de documents i l'accés a Internet i zona WI-FI estan supeditats a l'obtenció del carnet de la biblioteca. Per tal d'obtenir-lo cal aportar documentació identificativa.
Cost per l'usuari/àriaNomés l’ús de determinats serveis i supòsits comporten el pagament d'unes taxes o preus públics d'acord amb les ordenances fiscals municipals.
Canals de prestació i sol·licitud del servei

La ciutadania es pot adreçar a la Biblioteca municipal:
- Presencialment al C/ Gran, 3-5. L'horari és el següent:
Del 16 de setembre al 30 de juny
Matins (excepte dilluns): 9:30 h - 13:00 h
Tardes: 16:00 h - 20:00 h
Dissabtes: 10:00 h  - 13:00 h
Horari d'estiu
Matins (excepte dilluns): 10:00 h - 13:00 h
Tardes: 16:00 h - 20:30 h
Dissabtes tancat
- Al telèfon 93 7971215.
- Al correu electrònic bibliotecaargentona@gmail.com.

Equip tècnicResponsable Biblioteca
Unitat responsableServeis Personals
Regidoria/Àrea responsableRegidoria de Cultura
Drets i deures de les persones usuàries

Teniu dret a:

- El lliure accés, a obtenir el carnet de biblioteca i a fer ús dels espais i serveis de la biblioteca.
- Ser atès/a per una persona amb un nivell de professionalitat adequat.
- Ser tractat/da amb respecte i a ser atès/a amb agilitat, obtenint informacions entenedores i complertes.
- Conèixer la identitat del personal municipal responsable de l'atenció i de la tramitació de les seves peticions.
- Presentar en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis municipals oferts per l'Ajuntament a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia).
- Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat.

Heu de complir amb el deure de:

- Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis.
- Respectar els horaris del servei. Respectar la dignitat personal i professional del personal municipal i de la resta d'usuaris/àries.
- Tractar amb consideració tots els béns de les biblioteques i les pertinences de la resta d'usuaris/àries.
- Respectar l'ordre d'atenció. Contribuir al finançament del cost del centre o servei.
- Respectar els procediments, les normes de comportament i seguretat de les biblioteques que han estat elaborades per a la protecció de les persones, recursos i instal·lacions, així com per al bon funcionament del servei.

Tots els drets i deures dels usuaris/àries són els que es desprenen del Reglament de funcionament de la Biblioteca Municipal d'Argentona aprovat pel Ple del 13 de gener de 2014.
Formes de participació
Formulació de suggeriments i queixes presencialment, per telèfon, correu electrònic o telemàticament.
Compromisos de qualitat

1. Mantenir el fons bibliogràfic actualitzat i en bones condicions.
2. Garantir que el personal compta amb formació en atenció a l'usuari/ària.
3. Garantir que els usuaris/àries valorin la qualitat del Servei amb un 7.
4. Donar a conèixer tots els canals a l'abast per contactar amb la Biblioteca Municipal.
5. Posar a l'abast de tots els usuaris/àries espais accessibles.
6. Escoltar l'opinió i prioritats dels usuaris/àries en relació amb el servei.
7. Oferir informació mensual (excepte agost) de les noves adquisicions de fons a la mateixa biblioteca i a la pàgina web.

Avaluació del grau de complimentAnualment, es publicarà al Portal de Transparència un informe de seguiment sobre el grau de compliment dels compromisos de qualitat de la Biblioteca Municipal.
Vigència i revisió de la cartaAquesta carta i els seus indicadors d'avaluació estan pendents de ser aprovats pel Ple municipal i mantindran la seva vigència mentre no sigui modificada o substituïda per una de nova.
 
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 93 797 49 00 - Fax 937 970 800