Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()

La Generalitat de Catalunya ha acordat la creació d'una taula de treball estable amb els ajuntaments per abordar la situació de les urbanitzacions amb dèficits. Aquest espai, que es constituirà el proper mes de juliol, es reunirà de manera periòdica i permetrà que els municipis afectats puguin aportar punts a l'ordre del dia, traslladar propostes i debatre-les directament amb les administracions competents.
L'Ajuntament d'Argentona celebra el compromís de la creació de la taula de treball estable, que arriba després d'anys de reivindicacions i d'una problemàtica que afecta centenars de municipis i milers de famílies.El camí no ha estat fàcil. El passat 20 d'abril, les alcaldies dels municipis afectats es van reunió amb la Generalitat en una trobada que va generar una gran decepció entre els participants. Aquella sessió no va incloure torn de preguntes, no va presentar cap compromís concret i es va limitar a exposar una nova normativa que no resol la situació existent.
Després de transmetre el seu malestar, el passat 2 de juny representants de la iniciativa municipal per resoldre les urbanitzacions amb dèficits urbanístics, entre les quals forma part Argentona, es van reunir amb el secretari d'Urbanisme de la Generalitat, Víctor Puga, el seu equip tècnic i la Diputació de Barcelona. En aquesta ocasió i, per primera vegada, les alcaldies van poder exposar directament les seves demandes i situar al centre del debat la necessitat d'una resposta estructural i coordinada. En aquesta reunió hi va participar el regidor d'Urbanisme, Xavier Collet.
En concret, es van reiterar quatre demandes essencials:
L'Ajuntament d'Argentona valora positivament aquest primer pas i reafirma el seu compromís amb les famílies afectades i amb la recerca de solucions duradores, justes i homogènies per a totes les urbanitzacions amb dèficits del país.
