Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
L'Ajuntament d'Argentona i la cooperativa Sostre Cívic han signat un conveni de col·laboració per estudiar la viabilitat d'un nou projecte d'habitatge cooperatiu en cessió d’ús. L'acord preveu la redacció d'un pla de viabilitat per a la construcció de fins a 20 habitatges de protecció oficial (HPO) en un solar municipal situat a Can Serra Lladó.
El terreny, ubicat al carrer Josep Domingo Bellalta número 3, compta amb una superfície edificable de 2.055 m². En el marc del conveni, l'Ajuntament contempla la cessió d'aquest solar a la cooperativa mitjançant un dret de superfície per un període de 75 anys. Aquest mecanisme garanteix que la titularitat del sòl continuï sent pública, alhora que assegura que els habitatges es destinin de forma indefinida a un ús cooperatiu, no especulatiu i socialment responsable.
Amb aquest projecte, el consistori reafirma el seu compromís per ampliar el parc d'habitatge assequible a Argentona i per donar suport a models alternatius i sostenibles com l'habitatge cooperatiu en cessió d’ús. Xavier Collet, regidor d'Habitatge ha destacat que “la col·laboració amb entitats de l'economia social com Sostre Cívic ens permet impulsar polítiques valentes que garanteixin l'accés a un habitatge digne i estable per a la ciutadania”.
La cooperativa Sostre Cívic, entitat de referència a Catalunya en aquest àmbit, serà l'encarregada d'elaborar el pla de viabilitat tècnica, jurídica i econòmica del projecte. Si els resultats són favorables, la previsió és que el procés de promoció i construcció dels habitatges es desenvolupi entre els anys 2026 i 2028.
El model d'habitatge cooperatiu en cessió d’ús es basa en la col·lectivització de la propietat del sòl i dels habitatges. Les persones sòcies no adquireixen la propietat individual dels immobles, però en tenen el dret d’ús indefinit a canvi d'una entrada retornable i una quota mensual assequible. Aquest sistema ja ha permès posar en marxa més de 1.200 habitatges a Catalunya, amb Sostre Cívic liderant-ne més de la meitat.
Amb aquesta iniciativa, Argentona se suma als més de 30 municipis catalans que ja han apostat per promoure l'habitatge cooperatiu a través de la cessió de sòl públic. El consistori valora molt positivament aquest pas com una oportunitat per innovar en les polítiques d'habitatge i fomentar la cohesió social i l'arrelament veïnal.