Butlletí electrònic

Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats

subscriu-t'hi

Notícies
Publicat el 15.12.2016
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
L'aixecada de càntirs al Festival de Jocs Dau de Barcelona
Aquest certamen, que arriba a la cinquena edició, reunirà jocs de taula, populars i tradicionals

Aixecada de càntirs

El concurs de l'aixecada de Càntirs d'Argentona que se celebra cada agost amb motiu de la Festa Major i la Festa del Càntir participarà a Barcelona en el Festival DAU a les places, junt amb d'altres jocs de diferents localitats catalanes i d'altres països europeus, com a joc popular i tradicional representatiu del nostre país. L'activitat es podrà veure el dissabte 17 de desembre de 10:30 a 14 i de 16 a 18 hores al Canòdrom Meridiana, al carrer Concepció Arenal 165.

El President del Patronat del Museu del Càntir i diversos membres dels Amics del Museu seran els encarregats de presentar el joc. El Dau és un festival de jocs jove, és la cinquena edició, i malgrat la seva joventut ja és un dels festivals de jocs més importants d'Europa. Té el seu origen en els jocs de taula contemporanis, els jocs d'autor, i les editorials de joc i els autors venen a presentar les seves novetats. Tot i ser un festival de jocs de taula contemporanis, també hi dedica un bon espai al joc popular i tradicional. És el tercer any que el joc popular està present al festival, enguany amb el patrocini de l'Ajuntament de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya.

L'Aixecada, joc que es practica com a competició únicament a Argentona, se celebra cada 4 d'agost al matí, en el marc de la Festa del Càntir, des de l'any 1953. Destresa, força i habilitat són els elements essencials per a poder aixecar 12 càntirs plens d'aigua que pesen de 5 a 200 kg.

Trobareu més informació sobre el festival al següent enllaç

T'ha estat útil aquesta informació?  Sí  No
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 93 797 49 00 - Fax 937 970 800