Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()

Aquest dilluns es va celebrar el ple corporatiu ordinari del mes de novembre. A l'inici de la sessió es va homenatjar Juanma Moraleda, qui va ser regidor a l'Ajuntament d'Argentona del Partit Popular durant el mandat 2011-2015 i que no ha pogut superar una sobtada malaltia. Tots els grups van tenir paraules emotives i de record pel seu excompany, així com per a la família i companys de partit presents a la sala de plens. El portaveu del PP, Fran Fragoso, va lliurar la insígnia de l'Ajuntament i una rosa a la parella de Moraleda, abans que es guardés un minut de silenci.
Després d'una breu pausa es va reprendre el ple per debatre els punts de l'ordre del dia, principalment de tràmit i de caire administratiu. Va aprovar-se amb el suport de tots els grups i l'abstenció de Tots per Argentona, una modificació de crèdit que inclou, entre d'altres, la subvenció de la Diputació de Barcelona de 8.000 euros per al projecte musical de la Banda Bufera, o per fer front al rènting de vehicles per a la Policia Local. També es va donar llum verda al suport de l'Ajuntament mitjançant la bonificació del 95% de la taxa d'obres per a una actuació que ha de realitzar la Fundació Maresme a un espai del polígon de Can Negoci.
MocionsA l'apartat de mocions, hi va haver suport unànime a la declaració institucional de l'Ajuntament de Mataró sobre l'assignació pressupostària del Consorci Sanitari del Maresme pels anys 2016 i 2017 i la definició d'un Pla d'inversions, una acció que reforça la imatge d'unitat i coordinació de tots els Ajuntaments de la zona.
També va ser aprovada amb el vot de tots els grups a excepció del PP que va votar-hi en contra, una moció en suport al cas de protesta universitària 27 i més, en relació a les reivindicacions que es van dur a terme al 2013 reclamant la renovació dels contractes del professorat i contra l'augment abusiu de les taxes universitàries. L'alcalde Eudald Calvo va absentar-se del debat i la votació per ser part implicada en aquesta causa.
I també va prosperar la moció de suport de l'Ajuntament al referéndum i el procés constituent, amb les abstencions del PSC i el vot en contra del PP.
En un breu torn de precs i preguntes, la regidora d'Igualtat va recordar que properament es consensuarà una declaració institucional amb motiu del Dia Internacional contra la violència envers les dones. Després d'algunes intervencions dels veïns, el ple va finalitzar minuts després de les 8 del vespre.
