Per assolir tots aquests propòsits és imprescindible partir d'una metodologia de treball íntegrament transversal amb la resta de regidories i àrees implicades a fi de garantir:
Atenció ciutadana
1. Reunions periòdiques amb els agents socials dels districtes.
2. Detectar necessitats i buscar recursos.
3. Informar i/o posar a l'abast els recursos municipals.
4. Recollir suggeriments i queixes i respondre consultes.
Comunicació i participació
1. Reunions amb les Associacions de Veïns/es i amb els/les Presidents/es de les comunitats de veïns/es.
2. Visites informatives als veïns i veïnes.
3. Informació municipal a totes les urbanitzacions i barri del Cros.
4. Fomentar la participació en els espais participatius i comunitaris.
Escurçar la distància física vers el nucli urbà
1. Fomentar l'apropament i vinculació de la població del Cros i urbanitzacions amb la del centre urbà en ambdues direccions.
2. Incentivar la mobilitat i el coneixement del territori.
3. Minimitzar la sensació de dispersió de la totalitat del municipi.
4. Oferir solucions a les necessitats reals de tota la població tenint en compte les especificitats de cada sector.
Actuacions socials
1. Promoure l'associacionisme i oferir suport a les entitats veïnals i comunitats de veïns/es.
2. Treballar el civisme i la convivència per evitar conflictes socials.
3. Detectar necessitats i mediar problemàtiques i/o fonts de conflictes.
4. Formar a agents socials en matèria de mediació comunitària.
5. Prevenir la discriminació social ja sigui per raons d'origen, classe, gènere, ètnia, etc. i fomentant la integració social.
6. Dotar les urbanitzacions i barri del Cros dels recursos necessaris per a exercir d'espai de socialització.
7. Enfortir el sentiment de col•lectivitat.
8. Sensibilitzar sobre problemàtiques concretes com són les desigualtats d'habitatge i les ocupacions.