Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()

Aquest dijous es va celebrar al Saló de Pedra el primer plenari del nou Consell de la Vila d'Argentona, màxim òrgan de participació ciutadana municipal. Els nous membres d'aquest organisme, que formen veïns, representants d'entitats i dels grups polítics municipals, constituiran el nou Consell per al mandat 2015-2018.
L'alcalde d'Argentona i president del Consell de la Vila, Eudald Calvo, va agrair l'interès de totes les persones que formen el nou Consell i va destacar la gran assistència aconseguida en aquesta primera sessió.
Abans del Consell es van escollir els 15 veïns que prendran part en aquest òrgan, entre totes les sol·licituds rebudes. Posteriorment es va constituir també la Comissió Permanent, integrada per alguns membres del Consell i que es reunirà de manera més regular per a fer seguiment de les qüestions participatives i els temes a tractar en els Consells. Lluís Mas, representant de l'entitat Natura, va ser elegit per votació vicepresident del Consell de la Vila i president de la Comissió Permanent.
El regidor de Participació Ciutadana, Guillem Saleta, va repassar alguns dels aspectes més destacats del funcionament del Consell i de la Comissió Permanent. Durant la sessió es van avançar alguns dels àmbits que s'impulsaran a nivell participatiu en els propers mesos, com l'ampliació del sistema de recollida de la brossa porta a porta a tot el municipi, la definició d'un programa d'accions i projectes per impulsar l'agermanament amb Aubagne i la confecció d'un pressupost participatiu a partir de l'any vinent.
La sessió es va desenvolupar amb un notable dinamisme i diàleg entre els membres del Consell i altres veïns que van assistir-hi com a públic, incidint en la voluntat que s'impulsi la participació ciutadana de manera real i efectiva, i evitant que es reglamenti en excés.
