Butlletí electrònic

Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats

subscriu-t'hi

Notícies
Publicat el 23.10.2014
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Exposició de l'obra de Jaume Pla al Museu del Càntir
Aquest dissabte a les 20 hores tindrà lloc l'acte inaugural amb la presència de l'escola de dansa Madó de Vilassar de Mar
Del 25 d'octubre al 23 de novembre el Museu del Càntir acull una exposició de l'artista Jaume Pla i Pallejà amb motiu del centenari del seu naixement.

jaumepla

L'Associació d'Amics de Jaume Pla (AAJP) vol preservar la memòria i l'obra de l'artista pintor, gravador, escriptor i arquitecte de llibres, divulgant la seva activitat artística arreu del país i mantenint el seu llegat a través del seu arxiu gràfic i documental.L'acte inaugural tindrà lloc aquest dissabte 25 d'octubre a les 20 hores amb la col·laboració de l'Escola de dansa Madó de Vilassar de Mar.

L'horari del Museu del Càntir és de dimarts a divendres de 10 a 14h. i de 16 a 20h. Dissabtes d'11 a 14h. i de 17 a 20h. Diumenges i festius d'11 a 14h. Dilluns tancat. L'accés per visitar aquesta exposició és gratuït

Artista polifacètic i col.leccionista de ceràmica

Amb Jaume Pla i Pallejà s'hi poden relacionar moltes arts: la pintura, els gravats calcogràfics i la xilografia, els llibres de bibliòfil, els ex-libris, l'escultura, l'escriptura. El meu pare (perquè és el seu fill que escriu aquestes ratlles) era un home polifacètic, que seguia un principi sagrat en tot allò que feia: la irrenunciable exigència de qualitat i de l'obra ben feta. Però amb la ceràmica popular només el poden relacionar els que el van visitar a la seva casa de Vallvidrera. Les gerres eren omnipresents, del garatge fins a la torratxa. La seva col·lecció és el fruit de l'admiració per la feina ben feta de la que parlava al principi. Assenyalant una de les moltes peces em deia: "des del neolític fins avui hem après ben poques coses."

I també sabia que la tradició d'aquelles formes s'acabaria amb el terrissaire que les feia. "Els bidons de plàstic són més lleugers, però mai seran una obra d'art", em deia. Per això va fer servir molt sovint peces de la seva col·lecció com a models pels seus bodegons. Enguany celebrem el seu centenari, i aquí, a Argentona, podem veure juntes algunes de les seves pintures i els models que les van inspirar. Segur que estaria content de veure que la seva obra segueixi tenint admiradors. I també, que la seva col·lecció continua tenint sentit per a properes generacions.

Jaume Pla i Bacin, President de l'Associació d'Amics de Jaume Pla

Per a més informació podeu visitar el web www.jaumepla.info


 

T'ha estat útil aquesta informació?  Sí  No
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 93 797 49 00 - Fax 937 970 800