Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Tot i que el model de càntir exacte no va existir tal i com s'ha dissenyat, sí que s'ha pres un model de càntir de l'època, tot modificant-ne la decoració. S'ha canviat l'escena costumista del càntir original per la figura d'un soldat català extret d'una antiga rajola d'oficis, tan típica de la nostra terrissa més tradicional.
La figura representa un soldat de la Coronela de l'exèrcit que va defensar la causa catalana durant la Guerra de Successió contra l'exèrcit borbònic, i especialment, contra el setge de Barcelona.
S'ha fet una tirada de 3.700 exemplars d'aquest càntir i es vendrà a 15 €.
Durant el dia de la Festa del Càntir al matí (4 d'agost diada de Sant Domènec), just després de la benedicció de les aigües de la font, el càntir es podrà adquirir a la Font de Sant Domènec (carrer Gran), i també a la parada habilitada per aquesta finalitat a la Plaça de l'Església, que vendrà el càntir durant tots els dies de la Fira (2, 3 i 4 d'agost). Després de la Fira el càntir es vendrà al Museu.
