Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Deixa'ns el teu correu electrònic i setmanalment rebràs les notícies d'Argentona i actes d'agenda més destacats
![]()
Entre d'altres punts de l'ordre del dia, el ple va tirar endavant l'adhesió d'Argentona a la xarxa d'emprenedoria del Maresme impulsat pel Consell Comarcal del Maresme i la Fundació Tecnocampus Mataró, així com la col.laboració del municipi en un pla comarcal de implantació d'un sistema de gestió energètica.
Liquidació del pressupost del Patronat del Museu del Càntir
Amb 12 vots a favor, un en contra i quatre abstencions es va aprovar la liquidació del pressupost del Patronat del Museu del Càntir. El president del Patronat i regidor d'hisenda, Ferran Armengol, va justificar el resultat negatiu del pressupost, de 18.088 €, i el romanent de tresoreria negatiu, de 6.695 €, com a conseqüència de la davallada en les vendes del càntir de l'any. Armengol va explicar que “la gestió del museu s'ha fet correctament i aquests resultats són motivats per una decisió errònia a l'hora d'escollir el càntir ja que es van vendre menys dels previstos”.
El regidor d'Agrupació Argentona Fèlix Rosa va lamentar el descontrol en els comptes del patronat, mentre Armengol li va respondre que amb un any de vendes normals el museu hauria tingut beneficis.
El ple també va aprovar el conveni relatiu a una fiança energètica amb Aigües d'Argentona SA per tal d'assegurar la reposició de la via pública davant les noves canalitzacions que l'empresa està realitzant per donar serveis als nous usuaris, així com la pròrroga amb la companyia encarregada de la neteja viària.
Subvenció per a la biblioteca municipal
Un dels punts que va aixecar un cert debat va ser el programa funcional que l'Ajuntament d'Argentona ha de presentar a la Generalitat per optar a una subvenció per al projecte de construcció de la biblioteca municipal. Ferran Armengol va explicar que tot i que no era necessari aprovar aquest punt pel ple, l'equip de govern va decidir traslladar-ho a la corporació. La proposta de l'equip de govern va tenir el vot contrari d'Entesa, PSC, Agrupació Argentona i PP i l'abstenció d'ERC.
La portantveu d'Entesa Ester Merino, va titllar la proposta d'electoralista. “Parlen de la biblioteca municipal a un mes de la campanya i en aquest pla no saben on la col.locaran”. El regidor d'Agrupació Argentona Félix Rosa va dirigir-se a Ferran Armengol recriminant-li que “del 2003 al 2007 demanava que era obligat tenir una biblioteca i ara que vostè ha estat al govern no ho ha fet”.
Vador Casas, regidor del PSC, va lamentar que el govern no planifiqui el mapa de futur dels equipaments de la vila. “És sorprenent que en el penúltim ple del mandat ens portin aquest tema que haurien d'haver tirat endavant l'any passat i haver tingut llest el projecte per aquest any”. Ferran Armengol va explicar que “les gestions es fan quan es poden fer o estem obligats a fer-les. Ho vam sol.licitar mitjançant el PUOSC, que s'esgota al 2012, després de converses amb les institucions, com la Diputació o la Generalitat”.
El regidor d'ERC Manel Pérez va subratllar que “és clar que és un projecte que s'ha de fer” però va demanar concreció i definició per tal que el projecte reculli exactament l'espai on es s'ubicarà la biblioteca. Fèlix Rosa, per la seva banda, va acusar el govern de no tenir espai per ubicar aquest equipament ni projecte, mentre Jesús Hita (PP) va declarar que aquesta acció suposava “un cop de timó a les portes de les eleccions”.
Moció per Can Puig i Cadafalch i el tancament de la Pedrera de la Feu
A la moció presentada per Tots per Argentona, Convergència i Unió i Esquerra Republicana de Catalunya en defensa de Can Puig i Cadafalch, el regidor Ferran Armengol va informar que la propietària de l'immoble ha iniciat ja les gestions per tal de que els serveis tècnics avaluïn l'estat de la teulada i es faci una primera valoració de la situació de l'edifici. Totes les formacions s'hi van adherir tot i que Fèlix Rosa va insistir en l'opció de que l'Ajuntament hagués comprat l'edifici.
Una moció d'ERC i l'equip de govern versava sobre la petició de tancament de la pedrera de la Feu. Manel Pérez va exposar la necessitat d'adequar la pedrera a la normativa ambiental i posar punt i final a les irregularitats que l'empresa ha estat cometent en l'explotació d'aquesta pedrera. Totes les formacions van votar a favor.
En el torn de precs i preguntes, Jesús Hita va formular una consulta al regidor d'esports Robert Subiron sobre la data d'inici de les obres de la piscina coberta i la situació del pavelló municipal. Subiron va explicar que tan bon punt l'Ajuntament disposi de la signatura s'iniciaran les obres. En relació al pavelló, el regidor va detallar que el transformador cremat no format part de les instal.lacions esportives, però si va reconèixer que quan plou es filtra aigua i que amb els tècnics estan analitzant els informes per prendre les mesures necessàries. Pel que fa al públic assistent, es va felicitar al consistori per nomenar Vicenç Esteve fill adoptiu i també es va consultar sobre unes prospeccions que l'Agència Catalana de l'Aigua està realitzant a la riera per analitzar la potabilitat de l'aigua.
La sessió va finalitzar al voltant de 2/4 de 10 del vespre.
