Ajuntament d'Argentona / SERVEIS / Oficina d'Atenció Ciutadana / Carta de serveis de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)
Carta de serveis de l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC)
Publicat el 15.12.2020
Comparteix al FacebookCompartir a Twitter
Nom del serveiOficina d'Atenció Ciutadana (OAC)
DescripcióL'OAC assumeix les funcions de registre general, i per tant, s'hi poden presentar totes les sol·licituds i documents que s'adrecin a l'Ajuntament. També proporciona tota la informació necessària envers els tràmits presencials i en línia que es poden fer a l'Ajuntament.
Persones destinatàriesCiutadania, empreses i entitats
Línies de servei

1. Informació municipal i local

2. Registre general d'entrada de documents

3. Atenció telefònica

4. Recepció i derivació de queixes, incidències, suggeriments i propostes

5. Tramitació i gestió del Padró municipal d'Habitants

6. Altres tramitacions com llicències, cursos, escola bressol, etc.

Altra informació d'interès---
Cost per l'usuari/ària

Només l'ús de determinats serveis i supòsits comporten el pagament d'unes taxes o preus públics d'acord amb les ordenances fiscals municipals.

Canals de prestació i sol·licitud del servei

La ciutadania es pot adreçar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana:

- Presencialment, (Cr. Gran, 59) de 8:30 h a 14:00 h. I dijous a la tarda de 16:00 h a 19:00 h (d'octubre a juny), amb cita prèvia, a través de www.argentona.cat/citaprevia, per tal d'afavorir una atenció més àgil i eficient al ciutadà. En els casos d'urgència o de vulneració dels drets dels ciutadans, s'atendran sense cita prèvia.

- A l'Oficina de Correus.

- Telemàticament, segons l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tenen l'obligació a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, els següents subjectes: 

· Les persones jurídiques (incloses associacions). 

· Les entitats sense personalitat jurídica. 

· Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. 

· Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

Equip tècnic

Responsable OAC

3 persones administratives

Unitat responsableServeis Generals
Regidoria/Àrea responsableAlcaldia
Drets i deures de les persones usuàries

Teniu dret a:

- Ser atès/a amb respecte, confidencialitat i eficàcia dins l'horari d'atenció de l'OAC.

- Obtenir informacions clares i certes, així com assessorament sobre els tràmits que vulgui efectuar.

- Accedir gratuïtament als formularis de sol·licitud dels tràmits municipals, presencialment o a través de la seu electrònica.

- Obtenir còpia segellada de les sol·licituds que es presentin i justificants dels pagaments que es facin efectius.

-  Ser informat directament des de l'OAC de l'estat de tramitació dels procediments que ha iniciat, en la mesura del que sigui possible.

- Presentar queixes i suggeriments relatives als serveis municipals, ja sigui presencialment a l'OAC, a través de la instància general de la seu electrònica, del correu ordinari o de les vies específiques que contempla cada servei.

Heu de complir amb el deure de:

- Fer un ús responsable de les instal·lacions i serveis d'atenció ciutadana, respectant l'ordre d'atenció i mantenint una actitud de respecte envers la resta de persones usuàries del servei i dels treballadors i treballadores.

- Respectar els horaris del servei i els terminis fixats per a convocatòries o citacions.

- Facilitar de forma certa les dades d'identificació personal i les relatives a la prestació d'un servei o procediment, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d'un servei.

- Assegurar-se de la lectura i comprensió d'allò que se signa.

- Obeir les recomanacions del personal municipal en cas d'emergència o evacuació de l'Oficina d'Atenció Ciutadana.

Formes de participació
La interacció amb l'OAC es pot dur a terme de manera presencial, al correu electrònic oac@argentona.cat, al telèfon 937974900 o a través del correu ordinari.
Compromisos de qualitat

1. Garantir que el 100% del personal de l'OAC estigui format en atenció ciutadana.
2. Garantir que la mitjana del temps d'espera presencial no excedeixi de 10 minuts.
3. Assolir que la puntuació mitjana de la valoració del temps de tramitació presencial sigui d'un mínim de 7.
4. Assolir que la puntuació mitjana  del temps d'espera telefònic sigui d'un mínim de 6.
5. Millorar constantment les vies per reclamar o fer arribar suggeriments adreçades a l'OAC a través del formulari web d'atenció ciutadana.

Avaluació del grau de complimentAnualment, es publicarà al Portal de Transparència un informe de seguiment sobre el grau de compliment dels compromisos de qualitat de l'Oficina d'Atenció Ciutadana.
Vigència i revisió de la cartaAquesta carta i els seus indicadors d'avaluació estan pendents de ser aprovats pel Ple municipal i mantindran la seva vigència mentre no sigui modificada o substituïda per una de nova.
 
^



AJUNTAMENT D'ARGENTONA

c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 93 797 49 00 - Fax 937 970 800