Notícies
Publicat el 05.05.2026
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
'No entenc que es facin acusacions així si després no es poden demostrar'
La regidora no adscrita Susana López ha defensat la gestió del romanent i ha qüestionat les crítiques sobre un suposat incompliment pressupostari

La regidora no adscrita d'Argentona, Susana López, ha qüestionat les crítiques de la regidora Maria Mercè Juan (No Adscrita), sobre un suposat incompliment de 9 milions d'euros en l’objectiu d'estabilitat pressupostària de l'Ajuntament. En una entrevista a Ràdio Argentona, López ha assegurat que “no entén” aquestes acusacions si no van acompanyades de proves i ha defensat que la incorporació de romanent és un mecanisme habitual en la gestió municipal. Segons ha explicat, aquest instrument permet reaprofitar recursos no executats d'exercicis anteriors i s'ha aplicat “cada any”. En aquest sentit, ha considerat que les desviacions entre el pressupost inicial i el real són habituals i inevitables, ja que depenen de factors variables com els costos energètics o l'execució de projectes.

Sobre l'obligació de presentar un pla econòmic financer, López ha afirmat que només s'hauria de fer en cas d'un increment significatiu del deute municipal, una situació que, segons el seu parer, no s'ha produït actualment. També ha remarcat que aquest tipus de plans ja s'han elaborat en altres ocasions, especialment en projectes plurianuals. La regidora ha justificat el seu vot favorable a la modificació de crèdit aprovada en el ple d'abril, argumentant que aquest tipus d'acords estan fortament condicionats per la normativa vigent. Alhora, ha criticat les formacions que voten en contra sense explicar-ne els motius.

En l’àmbit de promoció econòmica, López ha valorat positivament el full de ruta per revitalitzar el mercat setmanal, tot i que ha apuntat que caldrà veure'n el desenvolupament. Ha reconegut dificultats com l'aparcament al centre, però les ha atribuït a les característiques pròpies d'un mercat ubicat al nucli urbà.
Sobre les queixes veïnals per l'estat dels barris, la regidora ha admès que és una problemàtica recurrent i ha assegurat que “cap govern ha pogut arribar a tot”, tot i les inversions que s'hi destinen. 

Finalment, López ha criticat l’ús del terme “allau” per referir-se a l'augment de demandes als serveis socials arran dels processos de regularització, i ha considerat que pot contribuir a generar una percepció negativa. També ha reivindicat la tasca dels professionals del servei i el paper positiu de la immigració en l'economia local.


👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona