Notícies
Publicat el 22.05.2025
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Nou full de ruta per rellançar el comerç
El pla 2024-2028 aposta per un comerç més accessible, competitiu i integrat a la vida local
Argentona comerç

El Pla Estratègic de Comerç 2024-2028, aprovat en el darrer ple municipal, estableix un full de ruta amb quatre línies d'actuació per reforçar el comerç de proximitat, consolidar les compres habituals al municipi i frenar la pèrdua de consum cap a Mataró i les plataformes digitals.

Segons la tècnica de Promoció Econòmica, Ana Alonso, és el tercer estudi d'aquest tipus que es fa a Argentona i permet obtenir una fotografia detallada de la situació actual i de l'evolució respecte a altres municipis de la comarca.

Una de les dades destacades és l'increment de la fidelització en les compres qüotidianes. L'any 2017, sis de cada deu persones residents feien la compra habitual d'alimentació al poble. Ara ho fan set de cada deu.

Alonso assenyala que aquest canvi pot estar relacionat amb els hàbits generats durant la pandèmia:

“Ens vam adonar com a vilatans i vilatanes que tenir comerç a prop és molt important en el nostre dia a dia. Ens vam poder abastir de productes gràcies a ells.”

Tot i aquest increment, el pla també identifica dificultats. Hi ha manca de varietat comercial, baixa densitat d'establiments i problemes d'aparcament. Aquests factors expliquen per què alguns compradors continuen marxant fora del municipi per adquirir roba, productes per a la llar o articles especialitzats.

Davant d'aquesta situació, el pla recull quatre línies estratègiques d'actuació:

La primera és l'urbanisme comercial i l'accessibilitat. L'objectiu és fer més atractiu i funcional l'espai públic. Es proposa reformar el mercat de la plaça Nova, on se celebra el mercat setmanal, ampliar l'eix comercial per a vianants i millorar els aparcaments de Cal Guardià i Can Doro.

A més, Alonso apunta que amb la implantació de nova zona vermella s'afavorirà la rotació de vehicles i, per tant, es facilitarà l'accés als establiments. També afegeix que s'estan estudiant opcions d'estacionament de curta, mitjana i llarga durada. Alonso recorda que la pista del Centre Parroquial està habilitada com a aparcament els divendres i dissabtes al matí, de 9  a 14 h, amb un límit d'una hora.

Pel que fa a la mobilitat, la tècnica afegeix que iniciatives com el projecte “Ciutats amigues de la gent gran” es millorarà el transport públic des de les urbanitzacions cap al centre del poble.

La segona línia se centra en la diversificació i el relleu comercial. El pla aposta per consolidar els establiments existents i ampliar l'oferta comercial. Inclou la promoció del Punt Reempresa, la creació de nous ajuts per a l'obertura de negocis i una campanya per impulsar sectors clau a Argentona.

En aquest sentit, Alonso explica que es preveu reorientar les subvencions “Argentona Impuls” per dirigir-les específicament al comerç i agrupar tota la informació sobre ajuts municipals i autonòmics per facilitar-ne l'accés.

La tercera línia és el suport als establiments per millorar el seu valor i qualitat. El pla vol promoure la certificació de qualitat comercial, afavorir la incorporació de personal qualificat i impulsar un servei de català per a empreses.

Segons Alonso, ja s'han fet dues formacions de català per al comerç i s'ha informat els establiments sobre la normativa lingüística vigent.

Finalment, la quarta línia busca dinamitzar el comerç i enfortir el treball conjunt. Es preveu renovar el conveni amb l'associació Argentona Comerç i Serveis i ampliar els serveis que ofereix. També es vol crear una taula de treball amb comerciants associats i no associats per coordinar accions i compartir necessitats.

Alonso explica que s'està treballant en una campanya per donar visibilitat als productes singulars d'Argentona, similar a la marca “Girona Excel·lent”. Està previst presentar-la durant la Festa Major de Sant Domènec.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona