
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Finalment, l'Escola Argentona serà la que perdrà una línia d'I3. Segons el padró municipal, hi ha 72 infants a Argentona en edat de començar el primer curs del segon cicle d'educació infantil el curs 2025-2026. Per aquest motiu, la Generalitat ha previst oferir a la preinscripció 67 places, tenint en compte que alguns infants es matricularan en altres municipis o retardaran l'inici de l'escolarització, ja que aquesta etapa no és d'ensenyament obligatori.
Per tant, segons el mapa escolar, el curs vinent les escoles del municipi, totes públiques, tindran una única línia d'i3 cadascuna: l'Escola Argentona, Bernat de Riudemeia i Les Fonts oferiran 20 places, mentre que l'Escola Sant Miquel del Cros en tindrà 7. Això implica que no s'obrirà la segona línia prevista a l'Escola Argentona, que, seguint el sistema d'alternança amb Les Fonts, li hauria correspost aquest curs.
L'AFA de l'Escola Argentona ha expressat dubtes sobre si es podran garantir les necessitats educatives si en els propers anys augmenta la natalitat. El seu president, Oriol Vaquer, es pregunta si la Generalitat mantindrà les ràtios actuals i si es recuperarà la segona línia en cas d'un increment de la demanda. Vaquer també ha mostrat preocupació perquè la reducció d'una aula suposa també menys recursos professionals i materials per als centres.
Paral·lelament, la davallada de la matrícula també afecta la secundària, ja que l'Institut d'Argentona tindrà una línia menys de 1r d'ESO. Tot i axiò, el centre ampliarà l'oferta de formació professional el curs vinent. Oferirà un nou grau mitjà en Guia de Medi Natural i de Temps de Lleure, amb 25 places, i dos nous Programes de Formació i Inserció (PFI): Auxiliar de Vivers i Jardins i Auxiliar de Muntatges d'Instal·lacions Elèctriques, d'Aigua i Gas, amb 17 places cadascun. Es manté el PFI d'Auxiliar de Pastisseria i Forneria.