
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Prop de quaranta persones van assistir ahir al vespre a la conferència que va pronunciar l'economista i l'eurodiputat Ramon Tremosa (CiU) al Saló de Pedra sota el títol 'Què pot fer europa pels catalans?
Tremosa va denfensar la conveniència d'aprofundir en un marc europeu de col·laboració per superar la situació econòmica que vivim: "L'any 2008 ningú podia preveure la crisi que ara tenim. Al sector de l'automòbil portaven cinc anys de creixement sostingut de les vendes. Res feina pensar que a l'octubre d'aquell any caurien en un 50% (...) De tota manera, els potencials portuaris i logístics de Catalunya segueixen intactes. Som la tercera gran regió natural europea en termes portuaris tot i no tenir el tren de mercaderies (...) Aquesta crisi passarà i hem de pensar a tenir la canya a punt perquè quan l'economia torni a funcionar a nivell gloval, poguem aprofitar les oportunitats".
Fa un any que Ramon Tremosa és eurodiputat per Convergència i Unió, qualifica l'experiència de molt positiva: "És interessant veure com a Europa, fa dos anys, molts països van veure venir la crisi i van prendre mesures, van fer reformes i avui ja s'estan refent. En el nostre cas tenim un govern populista que no vol explicar la veritat als cituadants (...) Europa és un model de bones pràctiques amb governs seriosos que fan que els paisos vagin endavant. Al govern (de l'estat) no li interessa estar a prop d'Europa no fos cas que se li encomanessin les bones pràctiques. A Espanya no li calen partits euorescèptics perquè el PP i el PSOE ja ho són. Malauradament pels catalans Europa comença als Pirineus".
