
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
L'entitat que promou la consulta, Argentona pel Dret a Decidir, ha ofert una bona mostra de la seva capacitat de mobilització aquest cap de setmana amb la celebració de diversos actes que han arrossegat un gran nombre d'assistents. Dissabte a la tarda, 35 regidors, exregidors i exalcaldes i, també, membres de l'actual consistori, van donar la seva opinió al voltant de l'organització de la consulta popular. Destacable la presència dels ex-alcaldes Jordi Suari (CiU), Esteve Canal (CiU), Antoni Soy (L'Entesa-AM) i Ester Merino (L'Entesa-AM), així com l'actual alcalde d'Argentona, Pep Masó (Tots per Argentona).
L'acte el va conduir Julià Carbonell, President de la Plataforma Argentona pel Dret a Decidir, que va insisitir en la importància de la jornada del 13 de desembre "per decidir en llibertat". Carbonell també va voler agraïr l'ampli suport polític rebut per l'entitat. Pel que fa a les intervencions polítiques, el primer alcalde del període democràtic, Jordi Suari (CiU), va insistir en: "el valor d'un país lliure construït per gent lliure". L'acte el va tancar l'actual batlle, Pep Masó, que va animar als ciutadans a donar suport a la consulta i va reclamar el dret de les administracions locals a poder participar d'aquests actes.
L'acte de dissabte va venir precedit per la bona acollida que va tenir divendres la periodista Patrícia Gabancho que, convocada per Societat Civil d'Argentona, va omplir el Saló de Pedra presentant el seu llibre Crònica de la Independència. En la seva obra, Gabancho exposa la hipòtesi d'una Catalunya independent a través de la història d'un periodista que, 30 anys desprès de la proclamació de la independència, es decideix a reconstruïr els esdeveniments de com es va produïr i els personatges no ficticis involucrats en el procès. Patrícia Gabancho va assegurar que Catalunya es troba en un "moment històric" i va mostrar-se convençuda de que: "Ara més que mai és possible la independència".
