
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Les aigües negres que es veuen aquests dies a la Riera d'Argentona provenen de les destrosses causades pels aiguats d'octubre, que van trencar la xarxa de sanejament en dos punts: la urbanització de Les Ginesteres i el col·lector general de la riera.
Pel que fa a Les Ginesteres, l'Ajuntament repararà pròximament 200 metres de canonada municipal desapareguts. Actualment, aquestes aigües residuals baixen per la riera de Pins, es filtren pel subsol al llarg de 100 metres i afecten la finca de Can Tomàs. Tècnics municipals asseguren que les obres començaran en les pròximes setmanes i la previsió és que durin, com a mínim, un mes.
Un cop resolt aquest tram, l'aigua anirà a parar al col·lector comarcal de la Riera d'Argentona, que gestiona el Consell Comarcal i recull també els cabals de Dosrius i Canyamars. El conseller d'Acció Climàtica, Lluís Farrerons, ha explicat a Ràdio Argentona que aquesta infraestructura presenta més de 20 trencaments i acumulacions de sorra en diversos punts. Segons ha detallat, tres equips treballen sobre el terreny amb l'objectiu d'enllestir les avaries més greus a finals de la setmana vinent. La reparació total es completarà, previsiblement, en tres setmanes.
A llarg termini, el Consell Comarcal licitarà un pla per treure els col·lectors de la llera fluvial, tot i que Farrerons ha advertit que el cost econòmic serà "brutal" i aconseguir finançament de les administracions serà “molt complicat”.
👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.
