Notícies
Publicat el 28.07.2026
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Argentona recupera l'ús lúdic de l'aigua amb un model més sostenible
La xeringada tornarà al programa de Sant Domingo i els sortidors de la plaça Montserrat ja funcionen amb un sistema de recirculació que redueix el consum
argentona aigua plaça montserrat

Sant Domingo recuperarà enguany alguns dels actes lúdics amb aigua, però ho farà amb un format més contingut i amb criteris d'estalvi. Així ho ha explicat el president de la Companyia d'Aigües d'Argentona i regidor d'Avancem Junts, Sergi Blanco, que assegura que el municipi ha volgut reprendre aquestes activitats sense perdre de vista les lliçons apreses durant la sequera.

Una de les novetats d'aquest estiu és la recuperació dels sortidors de la plaça Montserrat. La instal·lació s'ha renovat completament amb una inversió de 13.000 euros després que es detectés que el sistema original no complia els requisits sanitaris exigits. Els nous sortidors incorporen un circuit de recirculació i reaprofitament de l'aigua que permet reduir al mínim el consum i fer-ne un ús lúdic per als infants en un horari determinat.

Pel que fa a la Festa Major, també tornarà la tradicional xeringada, prevista per al 5 d'agost. L'activitat, patrocinada per la Companyia d'Aigües, es farà amb una sola cuba d'aigua, a diferència d'altres edicions, com a mesura de contenció.

Blanco ha explicat que la recuperació dels actes amb aigua ha estat objecte de debat dins del govern municipal. Finalment, s'ha optat per una represa parcial, deixant fora activitats que anys enrere eren habituals, com els jocs d'aigua a la piscina, el tobogan gegant o la buidada dels càntirs gegants després de l'aixecada.

La lluita de la Companyia d'Aigües per incrementar l'estalvi

Durant l'entrevista, el president de la Companyia d'Aigües també ha fet balanç de les millores a la xarxa d'abastament. Ha recordat que quan l'actual Consell d'Administració va assumir la gestió les pèrdues d'aigua arribaven al 48%. Les actuacions impulsades durant els darrers anys, arran de la intervenció de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA), han permès reduir aquesta xifra fins al 22%.

Segons Blanco, les inversions en detecció de fuites, renovació de canonades i regulació de la pressió han estat determinants per assolir aquests resultats. Tot i això, admet que encara queda molta xarxa per renovar i que l'objectiu és continuar reduint les pèrdues.

La Companyia d'Aigües treballa ara en la digitalització i la sectorització de la xarxa de distribució. Aquest sistema permetrà detectar incidències amb més rapidesa, localitzar amb precisió les fuites i actuar de manera més eficient davant qualsevol avaria.


👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona