
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Les eleccions per renovar la Junta Rectora del Consell Local de la República d'Argentona ja estan en marxa. Els membres acreditats de l'entitat poden votar telemàticament des d'aquest dilluns i fins a les 7.59 h de dijous. Les persones candidates a encapçalar l'entitat son Imma Arfelis, Isabel Mestre, Rosa Maria Espadero i l'exalcalde d'Argentona Antoni Soy, que ha aprofitat una entrevista a Ràdio Argentona per reivindicar el paper de l'organització i fer una crida a la participació.
Soy, economista, professor honorífic de la Universitat de Barcelona i alcalde d'Argentona entre els anys 1999 i 2006, considera que el Consell de la República afronta una etapa de revitalització després dels darrers anys de menor activitat. Segons ha explicat, l'objectiu actual és reforçar els consells locals i incrementar la presència de l'entitat al territori amb activitats de divulgació i mobilització.
L'exalcalde ha destacat que el Consell de la República és “l´única institució independentista que neix de l'1 d'Octubre” i ha remarcat que la seva finalitat continua sent treballar per la independència i la República Catalana. En aquest sentit, ha defensat que l'organització manté un caràcter transversal i que agrupa persones amb sensibilitats polítiques diverses.
A Argentona, el Consell Local preveu continuar impulsant activitats durant els pròxims mesos. Soy ha recordat que recentment es va organitzar una conferència amb la participació de la membre del govern del Consell Glòria Freixa i ha avançat que al setembre estan previstes noves xerrades amb la vicepresidenta primera de l'entitat, Imma Tovella, i amb l'economista David Ros.
Durant l'entrevista, també ha subratllat la importància del paper dels municipis en el moviment independentista. Segons Soy, és en l'àmbit local on existeix una relació més directa amb la ciutadania i on es poden generar dinàmiques de participació que posteriorment tinguin incidència en espais més amplis.
Pel que fa al relleu generacional, ha admès la necessitat d'implicar els joves en el projecte i d'organitzar activitats específicament pensades per a aquest col·lectiu. Tot i això, considera que continuen existint àmbits, com la defensa de la llengua catalana, que mantenen l'interès de les noves generacions i que estan estretament vinculats al debat polític.
Finalment, Soy ha fet una crida als membres del Consell de la República amb dret a vot perquè participin en aquests comicis. “Que votin qui vulguin, però que votin”, ha afirmat, convençut que una elevada participació servirà per reforçar el projecte i donar impuls a una nova etapa d'activitat del Consell Local d'Argentona.
👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.
