Notícies
Publicat el 18.06.2026
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
'Va ser emocionant veure el sector social unit per reivindicar els nostres drets'
Els professionals dels Serveis Socials d'Argentona valoren molt positivament la mobilització celebrada a Barcelona i reclamen més recursos, millors ràtios i un major reconeixement de la seva tasca

Les professionals dels Serveis Socials d'Argentona fan un balanç molt positiu de la concentració celebrada aquesta setmana davant del Departament de Drets Socials a Barcelona. La mobilització, impulsada per l'associació ACDISSAL, va reunir treballadors i treballadores socials d'arreu de Catalunya per denunciar la manca de recursos que pateix el sector.

La treballadora social de l'Ajuntament d'Argentona, Tania Vidal, destaca l'alta participació i l'ambient reivindicatiu de la jornada. Segons explica, la convocatòria va generar molt interès des del primer moment i va permetre reunir professionals que fa temps que comparteixen preocupacions comunes sobre la situació dels serveis socials.

Entre les principals reclamacions hi ha la falta de recursos humans i materials, unes ràtios de professionals que consideren insuficients i la sobrecàrrega de feina que això comporta. Vidal alerta que aquesta situació acaba afectant la qualitat de l'atenció i contribueix a l'augment d'episodis de tensió i violència envers els professionals.

El manifest també reclama una millor coordinació entre els diferents sistemes públics, un finançament més estable, l'equiparació salarial entre territoris i el reconeixement dels professionals dels serveis socials com a agents d'autoritat. Tot i que es tracta de la primera mobilització d'aquest tipus, Vidal confia que sigui l'inici d'un moviment més ampli. “Hem començat a fer-nos sentir i la voluntat és continuar treballant per aconseguir millores reals per al sector”, assegura.


👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona