Notícies
Publicat el 09.06.2026
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
El Ple aprova un préstec de 2,34 milions d'euros per impulsar inversions al municipi

El finançament servirà per executar projectes de seguretat, equipaments, espai públic, urbanisme i instal·lacions esportives previstos aquest 2026

argentona zona esportiva

Foto: Algunes de les inversions estan previstes a la zona esportiva municipal

L'Ajuntament d'Argentona ha aprovat un préstec de 2 milions 339 mil euros que permetrà finançar una part de les inversions previstes al pressupost municipal d'aquest any.  El govern municipal defensa que el préstec, formalitzat amb el Banc Sabadell, és necessari per poder executar actuacions que ja estan en marxa o que s'han de desenvolupar durant aquest exercici, mentre que l'oposició ha qüestionat la necessitat d'endeutar-se quan l'Ajuntament disposa d'un dipòsit bancari de 3 milions d'euros i manté nivells d'execució d'inversions inferiors als previstos en els pressupostos.

"Hem hagut d'escollir amb quines inversions donàvem prioritat perquè no es podien fer totes. Hi ha actuacions que ja estan engegades i que s'han d'acabar de complementar, com la fase 2 de la zona esportiva, els asfaltats o els contractes que tenim en marxa. Creiem que econòmicament és viable i és una decisió política apostar per aquestes inversions.", Xavier Collet regidor d'urbanisme. 

Els diners del préstec es destinaran a una àmplia llista d'actuacions. Entre les més destacades hi ha 768.000 euros per continuar les obres del carrer de Madà, 300.000 euros per a la renovació de voreres i paviments, i més de 54.000 euros corresponents a l'aportació municipal per a les obres d'urbanització del carrer Sant Ramon.
També s'hi inclouen 150.000 euros per desenvolupar la segona fase de la zona esportiva municipal, que consistirà en la construcció d'un pump track destinat a activitats sobre rodes, així com 100.000 euros per adquirir material escenotècnic per a la Sala .

En l'àmbit dels equipaments, es destinaran 80.000 euros a la redacció del projecte de rehabilitació de l'antiga fàbrica Velcro, una actuació que requerirà també una modificació urbanística prèvia. A més, hi haurà partides de 30.000 euros per a equipaments educatius i 30.000 més per a equipaments esportius.

El préstec també permetrà finançar noves càmeres de vigilància a la via pública, armilles de seguretat per a la Policia Local, equipament informàtic, nou enllumenat de Nadal, jocs infantils, mobiliari urbà i l'arranjament del solar situat al costat del CAP perquè funcioni com a aparcament.

El préstec va quedar aprovat amb els vots favorables de l'equip de govern, la regidora no adscrita Susana López i el regidor Bernat Calvo (Ara Argentona), mentre que la resta de grups municipals es van abstenir.


👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona