Notícies
Publicat el 07.01.2026
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Argentona avança els Tres Tombs al diumenge 11 de gener per logística
La celebració no coincidirà amb el gruix de la Festa Major de Sant Julià per garantir la participació de cavalls

La tradicional celebració dels Tres Tombs d'Argentona tindrà lloc el pròxim diumenge, 11 de gener, i no el cap de setmana del 18 com estava previst inicialment. Joan Serra, membre de la Comissió de Sant Antoni, ha explicat al TikTak de Ràdio Argentona que aquest canvi respon a la necessitat d'assegurar la presència de cavalls i carruatges, ja que els proveïdors habituals tenien la data compromesa des de feia temps. Tot i que la Festa Major de Sant Julià es trasllada una setmana més tard per decisió municipal la Comissió mantindrà la seva data tradicional del primer diumenge després de Reis.

La jornada començarà amb un esmorzar per als participants al Polígon Nord, seguit de la concentració de carruatges a les 12 h i la sortida oficial (cap a les 13 h) des de Sant Sebastià, amb un recorregut que es manté fidel a altres edicions passant pel carrer Gran i el carrer de Les Parres fins a arribar a la plaça de l'Església per a la benedicció. L'ambient festiu estarà assegurat amb la música de la Banda Musical Riverter i la clàssica rifa de la botifarra de Can Valls, els tiquets de la qual ja es poden adquirir en diversos punts del poble. A més, la revista d'enguany torna a apostar per la memòria històrica amb fotografies antigues de l'arxiu del Fons Güell a la portada.

Pel que fa al futur de la festa, Serra ha destacat la recent renovació de la junta amb la incorporació de tres o quatre joves, fet que garanteix el relleu generacional de l'entitat. Tot i que el manteniment dels animals és cada cop més costós i difícil, la Comissió referma el seu compromís per mantenir viva aquesta tradició gràcies a l'empenta dels seus membres i la bona entesa amb el consistori.


👉 Informa't del que passa a Argentona a través del WhatsApp. Entra a l'enllaç, prem el botó Seguir i 🔔 activa la campaneta per rebre les notificacions. També ens trobaràs a Telegram.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona