Notícies
Publicat el 23.09.2025
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
'Les oportunitats no s'acaben mai: mentre estiguem vius, en tenim'
Anna Sánchez, educadora als Programes de Formació i Inserció d'Argentona, és la protagonista de la nova entrega de Paraula d'Argentona, el programa de converses que aquesta vegada aborda l'educació i els reptes dels joves que no han acreditat l'ESO

La mestra Anna Sánchez ha estat la convidada de la darrera edició de Paraula d'Argentona, on ha reflexionat sobre el valor de l'educació com a motor de segones oportunitats. Sánchez, nascuda a Andalusia i establerta a Catalunya des de l'adolescència, ha dedicat la seva trajectòria a acompanyar joves que han estat a punt de quedar fora del sistema educatiu.

Actualment, és professora dels Programes de Formació i Inserció (PFI) d'Argentona, que aquest curs han arrencat amb 48 alumnes repartits en tres perfils professionals: auxiliar de vivers i jardins, electricitat i pastisseria-forneria. Uns estudis que, segons explica, permeten als nois i noies “continuar formant-se o bé incorporar-se al món laboral amb més eines i confiança”.

Durant l'entrevista, Sánchez ha remarcat la importància d'oferir respostes educatives adaptades a la diversitat de l'alumnat: “Si vaig a comprar pantalons i només hi ha talla única, sortiré frustrada. Doncs amb els joves passa el mateix: el sistema ha de tenir totes les talles”.

També ha destacat l'aposta del municipi per l'educació, amb una oferta que considera “un oasi” gràcies a la implicació dels centres i del consistori. A més, ha subratllat el valor afegit dels PFI ubicats a les antigues escoles del Cros, “un entorn natural que permet als joves començar de zero, sense etiquetes”.

Sobre els reptes actuals, Sánchez ha advertit del paper dels mòbils i les xarxes socials en la vida dels adolescents: “Molts expliquen més coses a través de la pantalla que cara a cara”. Per això, al centre, els telèfons es guarden durant el dia per afavorir la convivència i la comunicació real.

Finalment, ha adreçat un missatge a les famílies: “El que necessiten els joves és presència i coherència. Que els pares i mares assumeixin el seu paper i hi siguin de debò”.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona