
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Alumnes al passadís de l'Institut d'Argentona en la primera jornada del curs escolar 2025-2026
Els alumnes d'infantil, primària i ESO han estat els primers a començar avui, dilluns 8 de setembre, el curs escolar 2025-2026. En aquesta primera jornada han entrat a les aules 1.361 estudiants: 811 a les escoles d'infantil i primària i 553 a l'Institut d'Argentona, corresponents a la secundària obligatòria. La distribució per centres és de 284 alumnes a l'Escola Argentona, 186 al Bernat de Riudemeia, 288 a Les Fonts i 53 a Sant Miquel del Cros. Aquestes dades, però, són provisionals, ja que amb l'obertura avui de la matrícula viva el nombre d'alumnes encara pot variar al llarg del curs.
Les escoles bressol municipals ja van obrir portes el 3 de setembre amb 127 infants, deu més que l'any passat. Els estudis postobligatoris, en canvi, començaran divendres 12 de setembre: el batxillerat amb 158 alumnes —un 10% menys que el curs passat— i cinc programes nous a l'Institut d'Argentona. El centre incorpora el Cicle Formatiu de Grau Mitjà en Guia en el medi natural i temps de lleure (31 alumnes), tres Programes de Formació i Inserció (PFI) d'un any —Auxiliar de pastisseria i forneria, Auxiliar de vivers i jardins i Auxiliar d'instal·lacions electrotècniques en edificis— amb un total de 40 alumnes, i l'Itinerari Formatiu Específic (IFE) en manteniment d'instal·lacions esportives, de quatre cursos, amb 12 alumnes. El PFI d'Auxiliar de pastisseria i forneria ja s'impartia anteriorment a Argentona, tot i que no depenia de l'Institut, i ara queda integrat dins de l'oferta del centre.
L'ampliació de l'oferta ha comportat la incorporació de deu noves dotacions docents i el claustre arriba ja a més de 80 professors, la xifra més alta fins ara. La directora de l'Institut d'Argentona, Mercè Rubio, ha afirmat que “estem preparats per divendres” i ha remarcat que els equips dels nous ensenyaments hi treballen de valent des del mes de juliol.
El nombre d'alumnes es manté estable gràcies als nous cicles
Si es tenen en compte totes les etapes educatives —des de les escoles bressol fins a la postobligatòria—, Argentona té aquest any 1.732 alumnes. La xifra es manté estable respecte del curs anterior, amb només cinc estudiants més, però sense els nous ensenyaments que s'incorporen divendres el descens hauria estat del 4% i el total es quedaria en 1.665.
En l'àmbit de tot Catalunya, el curs comença amb més d'1,6 milions d'alumnes i una reducció progressiva de les ràtios a infantil i 1r d'ESO, una tendència que es confirma també a Argentona. Una altra novetat destacada és la prohibició dels telèfons mòbils a totes les etapes obligatòries. A l'Institut d'Argentona, però, aquesta norma ja fa dos cursos que s'aplica i, segons la directora, l'impacte ha estat positiu.
“Vam veure que els mòbils eren més invisibles i es reduïa la resistència a deixar-los a casa”.
D'altra banda, el Departament d'Educació ha reforçat l'atenció a la diversitat. A l'Escola Les Fonts s'ha reforçat l'Aula de Suport Intensiu d'Escolarització Inclusiva (SIEI), que dobla la seva capacitat i pot atendre fins a 12 alumnes, en lloc dels 6 que tenia fins ara. Per fer-ho possible, el centre comptarà aquest curs amb dos mestres d'educació especial, dos educadors i un mestre d'audició i llenguatge; fins ara disposava només d'un docent i un educador. Al Cros, per la seva banda, es manté l'Aula Integral de Suport (AIS), un recurs estable que permet atendre l'alumnat amb necessitats específiques d'aprenentatge i treballar de manera coordinada amb la resta de docents del centre.