
AJUNTAMENT D'ARGENTONA
c/ Gran, 59
08310 Argentona
Tel 937 974 900 - Fax 937 970 800
La reconeguda dissenyadora de catifes i autora del càntir d'aquest any, Nani Marquina, es va mostrar molt il·lusionada des que Quim Larrea li va fer l'encàrrec. En una entrevista a Ràdio Argentona, ha confessat que ja havia sentit a parlar del càntir d'autor d'Argentona, perquè l'any 2019, la seva filla li va regalar el càntir dissenyat per Miguel Milà. Marquina afirma que el té "en un dels llocs privilegiats" de casa seva perquè és "una preciositat, una peça molt especial, molt original i alhora molt estètica i bonica".
Però dissenyar un càntir era un repte, ja que es tractava d'una disciplina "totalment desconeguda" per a ella. El primer que va tenir clar va ser que havia de ser una peça que "estigués feta amb les mans de l'artesà, una per una". A Nani Marquina la fascina tot el procés d'elaboració: "quan l'artesà agafa la bola de fang, la posa al torn i fa alguna cosa que es va aixecant, per mi això és com màgia". D'altra banda, Marquina també va decidir, des d'un inici, que havia de ser d'un "càntir de barca, ja que l'entusiasmava la idea de fer una peça recta, "amb el cul pla perquè no caigui", deixant de banda la forma més tradicional "amb el cul més petit".
La resta d'elements del disseny van "evolucionar moltíssim des de la primera idea fins al final". Un d'ells és el color. La dissenyadora "volia pintar-lo d'un verd molt actual, que no existís a les botigues de ceràmica" però després de moltes proves va desistir. "Aconseguir aquesta tonalitat volia dir molta feina", admet Marquina. Finalment, es va decidir per aquests tons grisos que, amb l'ajuda de la forma i el traç, ens porten fins al mar i les barques de pescadors.