
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona

Joana Masó ha estat guardonada amb el premi Ciutat de Barcelona 2021. L'argentonina ha rebut el premi Agustí Duran i Sanpere d'assaig, humanitats i història, per l'assaig Tosquelles. Curar les institucions.
El jurat ha reconegut la tasca de recerca de Masó a l'hora de tractar un tema tan actual i rellevant com la comprensió del patiment psíquic en situacions de crisi política, cultural i social. I és que Masó s'ha capbussat als arxius per explicar la figura de Francesc Tosquelles. Psiquiatre republicà, Tosquelles es va exiliar a França des d'on va transformar la pràctica professional per respondre, no solament a unes necessitats terapèutiques, sinó també culturals i polítiques. Algunes de les seves propostes van ser l'obertura dels hospitals als seus entorns, la vinculació amb el paisatge o l'exploració de sistemes de gestió cooperativa amb els interns. Tot plegat amb l'objectiu de millorar la cura i la humanització de la vida.
Joana Masó rebrà el Ciutat de Barcelona d'Assaig el 15 de febrer, en un acte al Saló de Cent de l'Ajuntament de Barcelona.
