Notícies
Publicat el 25.01.2017
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
'El Consell de la Vila ha de ser un pont d'anada i tornada entre el govern i els ciutadans'

Mite Ferrer assumeix la vicepresidència del Consell de la Vila d'Argentona

consellvila_gran

A finals d'any vas assumir la vicepresidència del Consell de la Vila. Què et va moure a assumir aquesta responsabilitat?
Sóc una professora de secundària jubilada, els meus darrers 19 anys en actiu els vaig passar l'Institut d'Argentona.  Des de la meva posició professional sempre vaig creure oportú que l'institut s'obrís al municipi. Això em va portar, per una banda, a vincular-me més amb Argentona i a conèixer de prop persones que treballaven a les institucions com l'Ajuntament, Serveis Socials o l’Àrea Bàsica de Salut. I, per altra banda, vam treballar molt des de l'institut per instar els joves a ser participatius i a vincular-se amb el poble i amb la societat. Per això, per a mi és emocionant que una part important dels regidors i l'alcalde siguin exalumnes meus. Quan veig el seu nivell de compromís em veig empesa, ara que tinc temps, a donar-los un cop de mà.

Quin ha de ser el caràcter del consell de vila, el d'un grup de pressió o el d'un organisme assessor?
Jo penso que a la política li fa molt mal les actituds intransigents i poc tolerants, els tons de veu que no s'adiuen al confort i l'amabilitat. Per això sóc partidària de respectar les funcions del Consell de la Vila tal com estan escrites i que marquen que ha de ser òrgan participatiu on hi siguin representades les institucions i els veïns, i que considera que la seva finalitat ha de ser elaborar propostes, debatre temes, fer el seguiment del Pla d'Acció Municipal (PAM) i proposar la realització de debats. La idea és fer de pont entre el govern municipal i els ciutadans. Un pont d'anada i tornada.

Però en el moment en el qual es proposa el relleu en la vicepresidència del Consell de la Vila també es decideix replantejar les funcions del mateix.
Sí, perquè el relleu va tenir lloc en un moment de crisis. Calia ressituar-nos, decidir on érem i què ha de fer el Consell. Per això un dels objectius que ens hem marcat aquest any és decidir el paper del Consell de la Vila. Aquest debat l'hem iniciat fent un estudi comparatiu entre les funcions dels consells de 8 municipis diferents (Vilassar de Dalt, Sant Cugat, Sant Boi, Sabadell, Cornella, Mollet, Granollers i Olesa). La conclusió a la qual hem arribat és que Argentona no està lluny d'ells i que l'element que ens diferencia es troba en l’àmbit dels pressupostos municipals. En la majoria d'aquests municipis el govern informa del pressupost al Consell i aquest l'assessora. Aquest  punt creiem que és important incloure'l.

Parlant de pressupostos, aquest any l'Ajuntament convoca la segona edició dels pressupostos participatius. El Consell ha fet una valoració de la primera experiència?
Sí, i tant! S'ha parlat a la Permanent i s'ha parlat al darrer Consell. En general el balanç és satisfactori. Era un repte important, una estrena, i ja se sap que començar de cap i de nou costa. S'ha vist que calen petits retocs que el govern ja donarà a conèixer. Però en línies generals s'ha valorat bé.

Com instaries la ciutadania a participar en el Consell de Vila?
És difícil perquè tenim una cultura poc participativa. Cadascú de nosaltres tenim un ‘reietó’ al cos i ens pensem que lo nostre és el més important. A partir d'ara gestionaré l'adreça de correu conselldelavila@argentona.cat amb la que pretenem canalitzar els temes que més preocupin o interessin. També vull parlar amb el jutge de pau i altres òrgans, com serveis socials, per detectar necessitats o problemàtiques que puguem tractar al consell.

T'ha estat útil aquesta informació?  Sí  No
^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona