
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
La unitat política mostrada pels partits polítics a favor de la consulta del 9 de novembre es reforça amb el món municipal. Centenars d'alcaldes de tot el país, entre els quals el d'Argentona, han presentat al president Mas les mocions aprovades pels seus consistoris defensant la votació del 9-N. Abans, a les 11 del matí, els alcaldes han estat rebuts per Xavier Trias, l'alcalde de Barcelona, al pati de l'Ajuntament. Trias els ha rebut amb un discurs breu, en què ha destacat que el compromís dels Ajuntaments amb la consulta.
Després de la rebuda de l'alcalde de Barcelona, tots els representants municipals han travessat la plaça de Sant Jaume per anar fins al Palau de la Generalitat. Ha estat una imatge inèdita. Ho han fet a través d'un passadís, escortats per agents de Mossos d'Esquadra i de la Guàrdia Urbana vestits de gala i enmig de crits de "votarem" i "independència" de les persones que s'hi han acostat.
Un cop a la Generalitat, els alcaldes han entregat les mocions al president Artur Mas, que els ha rebut a la sala Gòtica del Palau. Al final de l'acte, el president els ha dirigit unes paraules en què ha volgut agrair la feina del món local.
A la trobada hi han assistit també membres de la Mesa del Parlament, els presidents de les quatre diputacions, i de 37 de 41 consell comarcals, que també han aprovat mocions per a la consulta. A més hi han anat els representants de l'Associació Catalana de Municipis i l'Associció de Municipis per la Independència. L'alcalde de Premià de Mar i president de l'ACM, Miquel Buch, ha donat un missatge d'unitat i ha demanat coratge a la figura del president Mas.
L'acte s'ha tancat amb "Els segadors" després de prop d'un minut de crits d'independència dels alcaldes aplegats al Palau de la Generalitat.



