
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Les Jornades Gastronòmiques de la cuina del pèsol comencen aquest cap de setmana i s'allarguen fins al 30 d'abril. Els restaurants Terracotta, El Celler, La Fonda, La Sala, Sant Jaume i l'Orquestra són els que participen amb receptes com pèsols estofats amb cansalada i botifarra negra, el tradicional plat de sèpia amb pèsols o d'altres més originals com amanida de pèsols amb peu de porc i tòfona.
Argentona també participa en aquesta iniciativa del Consell Comarcal de Maresme amb un productor, es tracta de Bellatriu, SCP que disposen amb una parada a la plaça de Vendre on els argentonins i maresmencs poden comprar pèsols 100% argentonins.
Els nutrients del pèsol són bons pel cor, redueixen el colesterol a la sang, controlen els nivells de sucre i són rics en antioxidants.
Es poden consumir tendres o secs. Actualment és més habitual el consum de pèsol fresc i sovint congelat. Se solen coure per ebullició tot i que per conservar totes les vitamines és preferible el consum fresc o escaldat.
