Notícies
Publicat el 20.01.2014
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Natura i el Centre d'Estudis Argentonins denuncien el mal estat de Can Ballot (BCIL)
Part de la teulada està enfonsada

Detall_teulada_de_can_ballot_enfonsada__dec-13_flix_films_L'Entitat Natura va rebre una fotografia de la Masia de Can Ballot Gallifa, feta des de Burriac, on es podia comprovar que una part del sostre estava enfonsat. Des d'aquell moment, Natura i el Centre d'Estudis Argentonins Jaume Clavell han pogut saber que el mas, un dels més grans de Catalunya, actualment pertany a la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria (Sareb) també conegut com el banc dolent.
La Masia de Can Ballot, amb uns 1.750 metres construïts i situada al passatge Gallifa Ballot, núm.2, conserva la configuració de tenia al segle XVIII sense cap afegitó posterior. Hi ha documentació des del segle XIV i va ser edificada inicialment per la família Feliu, passant pels Ametller el 1402 i d'aquests a Francesc Coll el 1619 i posterioment a Francesc Coll. Jaume Ballot, procedent del veïnat del Cros, la va comprar l'any 1637 i va ser d'aquesta família fins a inicis del segle XXI.
Tenint en compte la catalogació de la masia com a Bé Cultural d'Interès Local (BCIL) i la situació actual, el Centre d'Estudis Argentonins va presentar divendres 17 de gener una instància a l'Ajuntament on se li demana al consistori que examini la masia in situ i que s'obligui al propietari a restituir la teulada caiguda així com assegurar la resta de la coberta i solucionar possibles danys que puguin afectar l'estructura de la masia. En aquesta instància també es demana que si el propietari no executa aquestes reparacions, sigui l'Ajuntament qui les efectuï amb caràcter subsidiari o bé imposi multes coercitives al propietari.

L'informatiu d'aquest dilluns, 20 de gener, entrevista l'alcalde d'Argentona, Ferran Armengol (CiU), i el president del Centre d'Estudis Argentonins, Enric Subiñà.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona