Notícies
Publicat el 18.12.2013
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Els Pastorets, una superproducció
El Centre Parroquial inicia l'any del centenari mobilitzant actors i cantaires

Assaig_pastoretsEl primer acte del centenari del Centre Parroquial d'Argentona és la representació dels Pastorets. Una obra coral que agrupa a l'escenari a diverses generacions d'argentonins i argentonines que fan la representació d'aquesta història que combina els continguts del naixement de Jesús, la lluita del bé i del mal entre àngels i dimonis i diverses històries i diàlegs dels pastors que rememoren el primer Nadal.

Enguany hi ha moltes novetats, una de les primeres és la música que serà molt present en totes les funcions ja que hi participaran en directe prop de 40 cantaires, molts d'ells de la Coral Càntir d'Or que s'han volgut sumar a aquesta representació que segons el seu director general, Quim Capdevila, és "una superproducció". L'actor Quim Capdevila és el coordinador d'aquesta representació amb tantes novetats que també té com a directors la Lourdes Colominas, en Joan Forns, la Mireia Garriga, en Pep Alsina i la Marta Hernández.

També hi ha la intenció d'incorporar música instrumental en directe però és un tema complicat per dates i s'està treballant. En tot cas, si en aquesta edició no pot ser, s'intentarà aconseguir per l'any vinent quant sí que "Els Pastorets" d'Argentona faran 100 anys. En aquesta feina de renovació que s'enceta aquest any i que culminarà l'any vinent també es veuen implicats els decorats. L'escenografia en canviarà totalment entre aquest 2013 i el 2014. En una primera fase s'han creat decorats nous amb un forat perquè surti el dimoni, rampes i altres sorpreses que constitueixen el 50% de l'obra mentre que l'altra part de l'escenografia s'ha llogat. De cara a l'edició de l'any 2014, els decorats seran tots propis i originals.
 

Pastorets infantils i adults

Amb la intenció que els nens i nenes tinguin més protagonisme s'ha tornat a programar la versió infantil que és el text de Mn. Rossend Fortunet i Busquets, que té el títol de "El primer Nadal dels pastors". Quim Capdevila explica que "així els nens i nenes no només fan de figurant i poden dir les seves frases i fer teatre". En aquesta edició hi participen 80 infants que fan els diferents personatges i 30 persones darrere l'escenari per tenir a punt el vestuari, el maquillatge, el so i d'altres aspectes tècnics. En la versió adulta, "Els pastorets o d'adveniment de l'Infant Jesús" de Josep Ma. Folch i Torres, hi participen 120 persones en total. Aquesta xifra és possible perquè hi ha papers que estan doblats. Un altre dels canvis importants és l'ampliació de l'escenari que s'ha aconseguit amb l'eliminació de les primeres files de butaques. Una conseqüència d'aquesta mesura és que es faran més passis perquè tothom que vulgui d'Argentona i la comarca pugui veure Els Pastorets d'Argentona.
 

Calendari de les representacions
21 i 22 de desembre, a les 18h
"El primer Nadal dels pastors" de Mn. Rossend Fortunet i Busquets
25 de desembre, a les 19h i els dies 28,29 de desembre i 6 de gener, a les 18h
"Els pastorets o d'adveniment de l'Infant Jesús" de Josep Ma. Folch i Torres

Reportatge publicat al Cap de Creus 123

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona