
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Les rebaixes d'hivern van iniciar-se el 7 de gener coincidint amb el cap de setmana, un factor que mols comerciants i botiguers han valorat positivament per la reactivació de les vendes.
A més, el primer diumenge de la campanya, el 8 de gener, els establiments van poder obrir les portes dins dels vuit festius autoritzats d'obertura comercial per al 2012. A Argentona, algunes botigues van obrir el passat diumenge i valoren amb optimisme l'inici d'aquesta campanya de rebaixes, és el cas de Coll Moda i la Sabateria. Àngels Espelt, la propietària de les botigues, ha dit que "la campanya de nadal ha anat força bé, s'ha anat treballant durant tot el mes de desembre força bé i el fet que les rebaixes comencin un dissabte, doncs ha estat un punt positiu. Dissabte va ser un dia que vam tenir molta feina. Vam obrir diumenge, va haver-hi molta afluència de gent i la veritat és que el balanç d'aquests primers dies de rebaixes és positiu".
La botiga de roba ESS del carrer Gran també va començar la campanya de rebaixes amb bon peu. Sobre el primer dia de les rebaixes, la propietària deia que "dissabte va anar molt bé perquè hi havia més moviment al carrer i la veritat és que ens va anar molt bé." Tot i el bon inici, la propietària de la botiga decidia aplicar directament el 50% de descompte dels productes ja que segons deia, "més val fer el 50% i intentar treure tot el que puguem, perquè la campanya no ha anat molt bé aquest any. Ha anat molt malament, no ha fet fred i comença a fer fred ara."
Però no tothom ha registrat el mateix nombre de vendes, un dels factors és el tipus de productes que es ven perquè la roba i les sabates són els productes estrella de les rebaixes. En canvi, la roba interior no té la mateixa sortida ja que és un producte més bàsic. La Susanna, de la botiga Mima't, ho atribueix a que la roba interior es ven durant tot l'any. Pel que fa als descomptes, es poden trobar rebaixes com "la roba un 30%, els abrics un 40% i la roba interior un 20%".
Àngels Espelt, puntualitzava que les baixes temperatures d'aquests dies també animen al client a comprar, sobretot abrics i botes. No obstant, ha explicat que ara mateix tenen poc estoc de calçat, però amb l'arribada de les baixes temperatures, "les botes són el que s'està movent, s'han venut botes de models concrets que s'han venut al llarg de la temporada però ara la bota sembla que és el que s'està consumint més".
El període oficial de rebaixes per a 40.000 comerços d'arreu de Catalunya és del 7 de gener fins al 6 de març.
