
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona

El patronat del Museu del Càntir ha escollit un exemplar de Piera (Anòia) com a càntir de l'any. Després de dues edicions apostant per càntirs el·laborats amb motlle, el patronat s'ha decidit per un càntir més tradicional, fet a mà, amb el torn.
El director del Museu del Càntir, Oriol Calvo, explica que l'aposta del patronat respon a diversos motius: ‘Volíem tornar a un càntir tradicional ja que els dos últims no havien acabat de fer el pes. També volíem que fos un exemplar fet a Catalunya perquè els terrissers d'aquí ho estan passant molt malalment. I, finalment, vam veure que a Piera només hi queda un terrisser seguint l'ofici i, a més, està passant grans dificultats. Per tant, ara teníem una de les últimes oportunitats de tenir un càntir de Piera’.
El càntir escollit té forma de tap i està envernissat amb la tècnica del ‘jaspiat’ que li confereix a l'objecte unes aigües similars al marbre.
Al mateix temps que s'ha donat a conèixer el càntir de l'any també s'han fet públiques les bases del concurs de cartells per a la Fira del Càntir d'enguany. El certàmen, que enguany arriba a la trenta-dosena edició, està obert tant a professionals com a amateurs. No obstant, només podran optar a concurs seixanta-cinc exemplars que escollits per l'organització i que s'exposaran al Museu del Càntir. Les bases del concurs es poden consultar a la plana web del museu (www.museucantir.org)
