
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona

Aquest Sant Jordi Rosa Vila (Mataró, 1948) presenta la seva primera incursió a la novel·la. A Boira l'autora narra el periple d'una dona exiliada a França arran de la guerra civil. Vila va descobrir aquest personatge real en una conversa entre amigues en un bar de París: “Sempre m'han agradat les iaies i jo em proposava recollir la memòria històrica dels que van desapareixent. De fet, formo part de la generació dels néts de la guerra”.
La idea va anar prenent forma i, el 2004, va fer-se amb l'accèssit del premi literari Ciutat de Mollerussa. Tot i així, Rosa Vila ha seguit depurant el text fins a enllestir l'edició que publica ara: “Vaig imposar-me el repte de construir la protagonista a través de les veus dels altres personatges. Tenia por que aquest recurs convertís el text en feixuc però els que l'han llegit s'hi enganxen”. Tal i com revela la contraportada del llibre: “És la història d'un autor en busca de l'ànima de la seva protagonista. D'una Boira o dues? Només el lector podrà decidir si les ha trobat”.
Presentació el divendres, 16 d'abril, a les 20 h al Saló de Pedra. Organitza el Centre d'Estudis Argentonins Jaume Clavell amb la col·laboració de la regidoria d'Actes Culturals.
