Notícies
Publicat el 21.10.2009
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Pep Masó (Tots per Argentona): "Hem aconseguit el que sempre hem defensat: que Can Doro sigui públic"
L'alcalde assegura que les negociacions amb Vèrtix han estat transparents i critica 'l'animadversió' de L'Entesa i el PSC

90_-_pep_mas_Divendres que ve tindrà lloc un ple extraordinari en el que es portarà a aprovació la modificació puntual dels espais Can Doro, Plaça de Vendre i Velcro i, també, el conveni entre l'Ajuntament d'Argentona i l'empresa Mas Vilanova (Vèrtix). D'aquesta manera l'equip de govern resoldrà un dels seus principals objectius polítics: la conversió de Can Doro en un espai d’ús públic per als argentonins. Aquest ha estat el principal tema de conversa amb l'alcalde de la vila, Pep Masó (Tots per Argentona), a la darrera entrevista de la Roda Política d'octubre a Ràdio Argentona. 

Pep Masó ha qualificat l'acord de molt important ja que tanca el conflicte sobre un espai emblemàtic que, en els darrers anys, ha estat al mig del descontentament ciutadà: "La recuperació de Can Doro és un fet molt important en el present i en el futur d'Argentona. Durant anys ha estat motiu de lluita entre la ciutadania i l'anterior equip de govern que no tenia en compte les reivindicacions de la gent. El que nosaltres hem pretès sempre, i ara ho aconseguim, és que l'espai sígui íntegrament públic".

Divendres passat, el regidor d'urbanisme, Xavier Collet, reconeixia que les negociacions amb Vèrtix havien estat molt lentes. L'alcalde ha admès que tot i que hi va haver moments difícils sempre van tenir clar que s'arribaria a un bon fi. L'acord amb Mas Vilanova suposa, pel govern de Tots per Argentona i Convergència i Unió, aconseguir un objectiu programàtic que també formava part del pacte de govern que els uneix: Can Doro passa a ser espai públic i contempla zona d'espai lliure i zona d'equipaments. No obstant, aquest projecte difereix molt del que defensa la majoria de l'oposició. Preveient les crítiques, l'alcalde defensa la feina feta i la transparència mantinguda durant les negociacions: "L'estil de l'oposició és el d'estar a la contra de tot el que proposa el govern. Però la veritat és que hi ha hagut total transparència. Dijous passat els grups municipals van rebre tota la informació, amb les xifres de l'acord incloses, i només feia quatre dies que les tenia el propi govern. Però, el que és cert, és que hi ha hagut total animadversió per part de L'Entesa i el PSC per que això tirés endavant".

Precisament el futur de la Velcro i les negociacions per Can Doro també es van tractar en el ple d'octubre que avui l'alcalde havia d'analitzar. Durant la sessió els grups de l'oposició van acusar l'alcalde de traslladar serveis socials i el casal d'avis amb l’únic objectiu de buidar la Velcro per poder-la donar a Mas-Vilanova – Vèrtix. Pep Masó ha desvinculat aquestes dues accions, entre d'altres motius, perquè Vèrtix no es quedarà amb la part de la Velcro on hi ha Serveis Socials. No obstant, també ha recordat que el govern és qui té la legitimitat per dur endavant les polítiques que cregui més necessàries per la vila.

Pep Masó també ha volgut incidir avui en que s'obrirà un procés participatiu per decidir el futur dels equipaments que resultaran de l'operació.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona