Notícies
Publicat el 29.09.2009
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
El Centre d'Estudis Argentonins dedica la Tardor Literària a la Catalunya d'inicis del segle XX

Els lectors podran contrastar la seva opinió amb Agut, Lluís, Bosch i Baulenas

(Dijous del mes d'octubre, Saló de Pedra, 20h)

95_-_tardor_liter_riaLa Catalunya de principis del segle XX és el fil conductor de la Tardor Literària que ens proposa, un any més, el Centre d'Estudis Argentonins Jaume Clavell. I és que enguany es commemoren diverses efemèrides històriques que van tenir lloc a inicis del segle passat: els cent cinquanta anys del naixement del president Francesc Macià a Vilanova i la Geltrú; els cent anys de l'esclat de la Setmana Tràgica bàsicament a Barcelona i els vuitanta-tres anys dels coneguts com a Fets de Prats de Molló, arran de l'alçament en armes per alliberar Catalunya de Francesc Macià i els seus seguidors. El Centre d'Estudis ha considerat oportú rememorar aquells esdeveniments i, al mateix temps, contribuir a avivar la memòria històrica amb la lectura de tres de les novel·les proposades abans de l'estiu: Rosa de Foc de Joan Agut, El dia de l’ós de Joan Lluís Lluís, L'avi d'Alfred Bosch i El nas de Mussolini de Lluís-Anton Baulenas.  

 

El gran atractiu de la tardor literària és que els lectors poden contrastar l'opinió que li ha merescut cada llibre amb el mateix autor. Les sessions tindran lloc els dijous d'octubre, a les vuit del vespre, al Saló de Pedra i seran presentades per un membre del Centre d'Estudis Argentonins. El calendari de sessions és el següent:

 

- 8 d'octubre, M. Josep Castillo presentarà a Joan Agut (Rosa de Foc)

- 15 d'octubre, Llorenç Soldevila presentarà a Joan Lluís Lluís (El dia de l’ós)

- 22 d'octubre, Margarida Colomer presentarà a Alfred Bosch (L'avi)

- 29 d'octubre, Rosa Vila presentarà a  Lluís-Anton Baulenas (El nas de Mussolini)

 

Coincidint amb la Tardor Literària el dissabte 17 d'octubre el CEA proposa una excursió literària a Prats de Molló, per conèixer els passatges del Dia de l’ós i per homenatjar al President Macià i conèixer on van succeir els Fets de Prats de Molló. Les inscripcions per la sortida, que es farà en autocar, tindran lloc el 8 d'octubre coincidint amb els actes de la Tardor Literària.

 

Més informació: http://cea.cat/

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona