Notícies
Publicat el 07.07.2009
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
El PSC presenta avui la Llei d'Urbanitzacions

L'acte comptarà amb un dels ponents de la llei, el diputat Roberto Labandera

(Saló de Pedra, 20 h)

Vista_a_ria_d_argentona

El Ple del Parlament va aprovar el passat mes de març  la Llei de regulació i millora d'urbanitzacions amb dèficits urbanístics. La nova norma naixia amb l'objectiu d'ordenar la situació de les urbanitzacions aïllades amb més mancances i dotar-les d'infraestructures i serveis bàsics. Es tracta d'urbanitzacions, unes 2.000 amb capacitat per a més de 600.000 persones, que es van fer durant el franquisme sense planificació urbanística, que han passat de segona a primera residència i que tenen mancances en els serveis bàsics. La llei estableix recursos per ajudar als ajuntaments, ja sigui a través d'un fons econòmic o d'una línia de préstecs als parcel·listes.

De tot plegat en parlarà aquest vespre a Argentona el diputat del PSC, Roberto Labandera (Saló de Pedra, 20h). Labandera és, precisament, un dels ponents d'aquesta llei. Tal i com ha explicat el cap de llista del PSC d'Argentona, Salvador Casas: “Roberto Labandera és diputat adscrit a l’àrea territorial i és un dels ponents d'aquesta llei. El PSC fa molts anys que treballa en la millora urbanística de Catalunya i, afortunadament, té molts regidors d'urbanisme que fa temps que reclamen una llei així. Labandera ha sumat totes aquestes expectatives per aportar el grau de realitat que necessita qualsevol norma”.

La Llei de regulació i millora d'urbanitzacions amb dèficits urbanístics s'adreça a les urbanitzacions construïdes entre 1956 i 1981, destinades inicialment a segona residència i que actualment són ocupades en la seva majoria per habitatge principal. Segons Salvador Casas: “Els processos urbanístics que pretén impulsar aquesta llei són complexos i cars. Complexos perquè es necessita el consens dels propietaris de les urbanitzacions i cars perquè les despeses que han de fer els propietaris són molt elevades. Per això, una de les claus d'aquesta llei és la millora del finançament i les ajudes per a fer front als projectes d'urbanització i facilitar als ajuntaments que puguin recepcionar les urbanitzacions”. El regidor socialista es mostra optimista amb la possibilitat que aquesta llei ajudi a resoldre la situació que es viu a la vila. “A Argentona tenim urbanitzacions en diverses fases. Les Ginesteres ja està recepcionada, Can Raimí està en un procés molt avançat, altres no ho estan tant... Per això presentem aquesta llei, perquè els representants municipals i els veïns estiguin informats”.

Es calcula que a Catalunya hi ha un total de 2.300 urbanitzacions, on podrien viure gairebé 625.000 persones amb 330.000 parcel·les, de les quals només s'ha desenvolupat la meitat de l'edificació que permetrien. Unes 400 estan situades en sòl no urbanitzable, de les quals el 70% es van construir abans de 1975.

Foto: Vista aèria d'Argentona

 

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona