Notícies
Publicat el 13.02.2009
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Argentona encapçala la llista de municipis adherits al CAAD en abandonament o pèrdua d'animals.
Amb 133 animals, Argentona i Tordera tenen el deshonrós honor d'encapçalar la llista de municipis que més animals aporten al Centre d'Atenció d'Animals Domèstics de Companyia del Maresme (CAAD)

Imatge inexistent90 gossos i 43 gats provinents d'Argentona van ser acollits pel CADD durant l'any 2008. Abandonaments i pèrdues són les causes més freqüents de l'arribada d'animals. Alguns d'ells, els perduts, són en molts cassos recollits pels seus propietaris però hi ha un percentatge molt alt que es queden al centre pendents de ser adoptats.
En total 830 van ser els animals recollits a tots els municipis adherits a aquest equipament durant l'any passat. Aquesta xifra és la més alta des que el Centre va obrir les seves portes l'any 2006. De fet des de la seva inauguració, cada any, el nombre d'animals recollits ha estat superior a l'anterior.
Entre les raons que expliquen perquè Argentona i Tordera són els municipis on més animals es recullen hi ha la dimensió dels municipis, Tordera és el municipi més gran de tota la comarca, i el que ambdues poblacions tinguin moltes hectàrees de bosc i un gran nombre d'urbanitzacions.
Per aquest 2009 la previsió no és més optimista. En el que portem d'any s'han recollit, al Maresme, 73 animals. Confirmant la tendència a l'alça dels abandonaments.
Des del Centre recorden que fer-se carreg d'un animal és un compromís per tota la vida que cal meditar i reflexionar. Un animal no és una joguina i cal garantir-li unes condicions de vida dignes sempre i fins al final.
També han volgut recordar que en el cas que algú vulgui adoptar un animal el centre ofereix molts animals que cerquen casa i que tenen la garantia d'estar xipats, desparasitats, vacunats i en condicions de salut òptimes.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona