
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Des del Pla Neucat s'ha activat la fase de Prealerta davant la previsió de nevades que poden deixar gruixos de neu superiors a 2cm a cotes superiors a 500 metres d'alçada. Al Maresme aquestes nevades poden produir-se entre les 1 de la matinada del dissabte 7 i les 13 hores del mateix dia. I també entre les 19h de dissabte i la 1 de la matinada de diumenge.
Pel que fa referència a l'avís per vent, tot i que El Maresme no es troba entre les comarques amb alerta si estan alertades comarques veïnes com el Barcelonès o el Vallès. Per aquest motiu, i pels molts desplaçaments que fan els argentonins durant el cap de setmana, cal tenir present les següents recomanacions de la Direcció General de Protecció Civil:
Extremar al màxim la precaució en la realització d'activitats a l'aire lliure, especialment pel que fa a activitats de muntanya i/o en les zones arbrades, sobretot en aquelles zones afectades pel temporal de vent dels dies 24 i 25 de gener.
Als ports, Clubs nàutics i cofradies de pescadors s'aconsella que prenguin les mesures adients pel que fa als amarratges d'embarcacions i de navegació.
Cal evitar deixar testos o elements decoratius a les terrasses, en llocs on puguin caure al carrer. Cal recollir tendals i assegurar tots els elements exteriors que puguin sortir volant com toldanes antenes i altres.
Es recomana tancar portes i finestres i baixar completament les persianes.
En el cas de desplaçaments per carretera, si cal circular, s'ha de fer extremant les precaucions, sobretot a les autopistes i vies ràpides, especialment pel que fa a camions i caravanes. Cal informar-se abans de circular, de l'estat de la xarxa viària trucant al 012 o a la web del Servei Català de Trànsit.
La previsió contempla, entre les 13 i les 19 hores de dissabte 7, com a possible la presència de cops d'aire aprop de la nostra zona.
