
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
La xerrada, que començarà a les nou a l'institut, està organitzada per L'Escola de Mares i Pares
Els Mossos d'Esquadra oferiran aquesta nit a l'institut d'Argentona una xerrada on explicaran com utilitzar internet sense riscos. I és que la seguretat no sempre està garantida per al usuaris de la xarxa, sobretot si són menors d'edat. La xerrada està organitzada per L'Escola de Mares i Pares d'Argentona, que represents les escoles i l'institut de la vila.
La ponència, titulada 'Internet Segur@', començarà a les nou de la nit i permetrà conèixer alguns consells per utilitzar internet sense caure en l'anomenada ‘ciberdelinqüència’. Segons els Mossos d'Esquadra, els menors són els usuaris més vulnerables de la xarxa, perquè pot haver persones que vulguin aprofitar-se de la seva innocència. Són molts els casos de joves que han estat víctimes de pornografia infantil, anorèxia i bulímia o jocs en línia, per exemple.
Per aquest motiu, la Generalitat ha impulsat un pla per protegir els adolescents i joves dels perills d'internet, que inclou precisament, la xerrada d'aquest nit a l'institut. La ponència, organitzada per L'Escola de Mares i Pares d'Argentona, està oberta a pares, professors i alumnes de cinquè i sisè de Primària, ESO i Batxillerat.
En nom de l'associació de mares i pares del CEIP Francesc Burniol, Gemma Pallès, va explicar la setmana passada al programa ‘De tots colors’ que “semblava que hi havia una mica de neguit entre els pares i pares d'alguns alumnes, perquè no poden controlar els seus fills quan naveguen per Internet”. Per això, l'associació va posar-se en contacte amb els Mossos d'Esquadra, que ofereix xerrades com aquesta, i amb l'institut d'Argentona.
A la xerrada, els Mossos d'Esquadra explicaran els riscos que els usuaris, en especial els menors, poden trobar-se a la xarxa, com els virus, però també donaran consells per prevenir-los, com no parlar amb desconeguts, no facilitar mai dades personals ni fotografies per internet o controlar la llista de contactes de missatgeria instantània, com el messenger, on poden introduir-se contactes amb personalitats falses que després enganyin els usuaris.
La policia autonòmica també donarà consells als pares i als educadors que s'apropin aquesta nit a l'institut de la vila. I és que, segons la Generalitat, els adults també han d'estar informats dels riscos que pot comportar l’ús dels fotoblocs, la webcam o la intromissió de contactes no desitjats al nostre número de compte de correu electrònic.
Si us interessa aquesta qüestió però avui no podeu anar a la xerrada a l'institut, sapigueu que podeu consular l'adreça internetsegura
De la mateixa manera, es pot contactar amb l'Agència de Qualitat d'Internet (IQUA), a través de l'adreça iqua
L'Associació Catalana per a la Infància Maltractada (ACIM) també ofereix suport en aquest sentit als usuaris d'internet a través del número de telèfon 93 551 44 16.
