
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
El mossèn de la parròquia de Sant Julià, Àlex Marzo, està molt content amb l'ajut de 20.000 euros que ACESA ha donat a l'Ajuntament per restaurar les gàrgoles de l'església. Però recorda que aquests diners només permetran millorar-ne dues. Per això, ara haurà de buscar nous patrocinadors per restaurar-ne les que falten.
Marzo assegura que fa temps que la parròquia de Sant Julià treballa per poder restaurar les gàrgoles de l'església d'Argentona, que van ser restaurades el segle passat l'arquitecte Josep Puig i Cadafalch i que ara estan molt malmeses pel pas del temps.
La concessionària de les autopistes, ACESA, donarà a l'Ajuntament 20.000 euros en dos terminis anuals per poder fer aquesta millora, però el mossèn ha afirmat que, tot i que l'ajut és important, no és suficient, ja que només permetrà restaurar dues gàrgoles de les nou que hi ha a l'església.
De moment, la parròquia de Sant Julià té el suport de diverses persones, que s'han compromès a donar 20.000 euros més per restaurar dues gàrgoles també malmeses, segons el mossèn.
Per tant, “ara cal trobar altres patrocinadors que ajudin a pagar la reforma de les cinc gàrgoles restants”, ha dit Marzo. La parròquia ha de fer aquesta recerca abans que acabi el 2009, ja que aquest era una de les condicions d'ACESA per fer l'ajut.
Pel mossèn, aquesta subvenció d'ACESA és “el tret de sortida” d'un projecte de restauració que,com a mínim, implicar molts argentonins, ja que l'església de Sant Julià és un símbol d'Argentona. “Esperem que altres entitats puguin col·laborar en aquest projecte, que és pel bé de tot el poble”, ha manifestat Marzo, tot afegint que “tothom té una foto aquí a la capella del Sagrament, de quan va fer la comunió”.
D'altra banda, la parròquia ha organitzat per al 6 de desembre una sortida al santuari de Sant Ramon de Nonat, a Lleida, i el poble medieval de Santa Coloma de Queralt. Les persones interessades a fer aquesta sortida, que té un cost de 36 euros, amb el transport i el dinar inclòs, ja poden fer la inscripció a la mateixa parròquia de Sant Julià.
