
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Una unitat mòbil del Banc de Sang i de Teixits de Catalunya s'instal·larà a la vila aquesta tarda i demà per poder recollir donacions de sang. Des l'organització s'ha fet una crida als argentonins a participar en la campanya perquè després de l'estiu ha notat una davallada de les donacions per l'efecte de la crisi. Algunes empreses han tancat o han fet fora treballadors i el Banc de Sang ha perdut diverses campanyes de donació.
La campanya començarà aquesta tarda a la Plaça Nova i seguirà demà a la Sala d'Actes de l'Ajuntament. L'horari dels dos dies previstos per donar sang és el mateix: des de les cinc de la tarda fins a les nou de la nit.
Els requisits per poder donar sang són els següents: tenir més de 18 anys, pesar més de 50 quilos i, en el cas de les dones, no estar embarassades. D'altra banda, és aconsellable haver menjat alguna cosa abans de fer la donació; beure líquids en abundància i no prendre begudes alcohòliques ni fumar durant les dues hores posteriors a l'extracció de sang. Els experts també recomanen no fer esforços amb el braç on s'hagi realitzat la punxada.
