
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
Televisió Argentona ha deixat d'emetre de manera definitiva per no tenir la llicència necessària des del 2006. Això ha decidit la Direcció General de Mitjans Audiovisuals de la Generalitat, que ha informat l'Ajuntament d'Argentona amb un comunicat.
L'entitat propietària de Televisió Argentona, El Col.lectiu d'Aficionats, amb Josep Maria Carballas al capdavant, tenia una autorització administrativa per fer televisió local per mitjà d'ones terrestres des de l'octubre del 2003. Però, amb el sorgiment de la Televisió Digital Terrestre, la TDT, totes aquelles emissores de televisió local sense llicència per emetre quedaven fora d'ordenació. Per això, des del 30 de juny del 2006, tenen l'obligació de cessar en la seva activitat, segons una llei del Govern català. Televisió Argentona era una d'aquestes emissores que no podia emetre més perquè no tenia la llicència necessària. I així ha arribat aquesta resolució.
La Generalitat tenia previst sancionar El Col·lectiu d'Aficionats amb 60.000 euros, per haver comès “una infracció molt greu”. Però l'Ajuntament ha fet d'intermediari davant la Direcció General de Comunicació de la Generalitat per evitar que l'emissora hagi de fer aquest pagament, segons ha explicat en declaracions a aquesta emissora l'alcalde i regidor de Comunicació, Pep Masó.
La porta, però, no està tancada del tot, perquè la Generalitat vol engegar el 2009 una nova normativa que autoritzi l'emissió de totes aquelles televisions històriques locals que vulguin adaptar-se a les noves tecnologies en TDT. Aquest seria el cas Televisió Argentona que, si ho fes, podria reiniciar les emissions.
Per això, Pep Masó espera que Argentona no perdi aquesta oportunitat de tenir una televisió local “tan propera” com la que va engegar en el seu dia el Col·lectiu d'Aficionats. Durant molts anys, “hem estat informats gràcies a TV Argentona”, ha dit Masó, a qui li sap “molt de greu” que hagi hagut de tancar. “No sabem ni si podrem suplir aquesta tasca amb Maresme Digital”, perquè és una emissora que ha d'informar d'altres municipis, no només d'Argentona, ha recordat l'alcalde.
Al Baix Maresme, només tenen llicència per emetre en TDT Maresme Digital, Televisió de Mataró i el Canal Català.
