Notícies
Publicat el 18.09.2008
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir en Whatsapp
Argentona ja té una deixalleria més gran
Aquest dissabte s'inaugura l'ampliació de la deixalleria municipal, que s'havia quedat petita

DeixalleriaLa deixalleria d'Argentona està funcionant amb la part ampliada des de l'agost passat, però serà aquest dissabte al matí, quan es podrà veure el resultat de les obres, que han durat quatre mesos. Aprofitant la reforma, que ha permès duplicar l'espai i fer molls de descàrrega, el consistori ha adquirit nous contenidors i ha ampliat els horaris, segons la regidora de Medi Ambient, Assumpta Boba. A més a més, el control d'entrada dels usuaris es farà mitjançant una targeta personalitzada que es repartirà la propera tardor.

Les obres d'ampliació de la deixalleria municipal han costat més de mig milió d'euros. L'Ajuntament, però, només ha hagut de posar-hi la meitat, perquè ha rebut una subvenció de la Generalitat de prop de 147.000 euros i una altra de la la Diputació de Barcelona  de 110.000.

Després d'aquestes obres, que ha executat l'empresa L'Arca del Maresme, ara només falta asfaltar el vial d'accés a les instal·lacions, uns treballs que finalitzaran quan el Consell Comarcal connecti les urbanitzacions de la vall de Clarà amb el col·lector general de la riera d'Argentona.

L'Arca del Maresme, per la seva banda, també gestionarà la deixalleria mòbil compartida amb Òrrius i Dosrius que aquesta setmana està instal·lada a la plaça Nova. A l'equipament, que anirà canviant de lloc, s'hi podrà portar pràcticament el mateix que a la deixalleria fixa, llevat d'alguns materials i voluminosos. És a dir, qui tingui piles, ordinadors o material petit per reciclar podrà portar-lo aquí. 

L'acte d'inauguració de la deixalleria, que serà presidit per  l'alcalde, Pep Masó, i la Gerent de l'Agència de Residus de Catalunya, Genoveva Català, entre d'altres autoritats, començarà aquest dissabte a les 11 del matí a la Plaça Nova, d'on sortiran la Colla de Geganters, els Nans i  els Grallers d'Argentona fins al Polígon Nord.

Recordem que el govern d'Argentona ha decidit endurir les sancions per als que no facin bé la recollida selectiva. El govern municipal considera que endurir les multes –que poden arribar fins als 3.000 euros– és la manera perquè els ciutadans no utilitzin les zones d'emergència com a contenidors habituals.

^
Logo Ràdio Argentona
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona