
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
La setmana que ve tindrà aquelles combinacions estranyes de festius i laborables just després de vacances. I és que la diada nacional caurà en dijous.
A nivell institucional, a un quart de dotze del matí, a la Plaça del Molí, tindrà lloc la tradicional Ofrena floral davant del monument en honor a Rafael de Casanova.
A tres quarts de dotze, al Saló de Pedra s'oferirà una conferència sota el títol: ‘Jaume Primer i el seu regnat: entre nobles i ciutats’. La xerrada, organitzada pel Centre d'Estudis Argentonins Jaume Clavell, anirà a càrrec del Doctor Ernest Belenguer i Cebrià.
Les activitats més tradicionals començaran a la una del migdia, a la Plaça Nova, amb la ballada de sardanes a càrrec de la cobla La Blanes. En aquest mateix escenari, a les set de la tarda, tindrà lloc l'actuació de la Colla Castellera Capgrossos de Mataró. L'any passat els Capgrossos van aconseguir a Argentona, per primer cop, la torre de vuit (a la imatge).
Esquerra Republicana també ha organitzat activitats per la diada. La secció local d'ERC us proposa un dinar popular, a les dues del migdia, a la Plaça de Vendre. El menú: Pica-pica, carn a la brasa amb escalivada, coca, vi negre, aigua i cafès. El preu d'aquest menú és de 10 euros per als adults i 5 euros per als infants. Els tiquets es poden adquirir al Tramvia i a la Fleca Casas fins el 9 de setembre.
Foto: La torre de vuit aixecada pels Capgrossos a la Plaça Nova la darrera diada de l'11 de setembre.
