
Ràdio Argentona
Plaça de l'Esglèsia, 4
(Casa Gòtica)
08310 – Argentona
La Generalitat atorga un milió d'euros a Argentona en el marc del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOSC). Entre els projectes subvencionats destaquen la nova seu de la policia local, la remodelació de la Velcro i la redacció del projecte de la biblioteca municipal.
Gairebé un milió d'euros. Aquesta xifra, arrodonida, és la que la Generalitat destinarà a Argentona entre aquest 2008 i el 2012 dins el Pla Pla Únic d'Obres i Serveis, el PUOSC. De la llista de 29 projectes que va presentar l'equip de govern la Generalitat n'ha aprovat set entre els quals destaquen la nova seu de la policia local, la remodelació de la Velcro i la redacció del projecte de la biblioteca municipal.
Projectes aprovats
- Nova seu de la policia local: El pressupost total del projecte és de gairebé 517.000 euros. La Generalitat subvencionarà el projecte en 310 MIL euros
- Cobriment de les pistes de l'escola Bernat Riudemèia i de l'escola Francesc Burniol. Totes dues superen els 229.000 euros, la Generalitat les subvenciona en 137.000 euros.
- Rehabilitació del cementiri antic. El cost del projecte és de més de 85.000 euros i la Generalitat aportarà 51.000 euros.
- Renovació del clavegueram del carrer Bellavista i del Torrent de Cires. El cost total és de 104.000 euros. La Generalitat n'aportarà més de 62 .000 euros.
- Remodelació de l'edifici Velcro (a la foto). S'havia pressupostat 500.000 euros. La Generalitat en pagarà 300.000 euros.
- Redacció del projecte i direcció d'obra de la Nova Biblioteca Municipal. Tindrà un cost de 60.000 euros, més de la meitat, 36.000, els posarà la Generalitat.
El regidor d'urbanisme, Xavier Collet (Tots per Argentona), que va ser qui va presentar la llista de projectes per optar a les subvencions del PUOSC, ha valorat molt positivament el milió d'euros que ha aconseguit Argentona. Però, tot i la satisfacció que suposa l'arribada de la subvenció del PUOSC, Collet lamenta que el govern tingués tan poc temps, des que va arribar a l'Ajuntament, per preparar la proposta. Per aquest motiu considera positiu que el període s'allargui, a partir d'ara, a cada cinc anys per no coincidir amb els comicis municipals.
A la resta de la comarca
Pel que fa a la resta de la comarca, els municipis maresmencs rebran els pròxims cinc anys un total de 30 milions d'euros en subvencions de la Generalitat a través del Pla Únic d'Obres i Serveis de Catalunya. L'increment respecte al període anterior, que va ser de quatre anys, supera el 50%. En total, són 116 actuacions locals, que segons la planificació del govern es faran sobretot el 2009, amb 35 obres, i el 2012, amb 30 més. Una de les partides més destacades, però, és de caràcter supramunicipal i correspon al desplegament d'infraestructures de telecomunicacions, amb un cost de més de 2 milions. Entre els pobles més beneficiats hi ha Vilassar de Dalt i Arenys de Mar.
